Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 18:57

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2006 15:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Ik weet niet of hier intresse in is, maar het lijkt me wel leuk om eens wat ervaringen te delen met "grootkamp terreinen" !

Ik weetwel dat je verschillende zoeksites hiervoor hebt (cjt - kampterrein.be - ..) maar de beste terreinen zijn toch die idyllische plaatsjes die je niet in de catalogus kan vinden.

Mss wel enkele kleine voorwaarden ?! er moet toch plaats zijn voor minimum een 100 man en best gelegen zijn in wallonië.

Intresante weetjes zijn; ligging, prijs, beschikbaarheid nutsmiddelen, bossen, zwemvijvers, ... enkele foto's ?

Het is niet de bedoeling dat je elk kampterrein gaat bespreken, maar als iedereen kort het kampterrein dat hij het leukst vond beschrijft hebben we toch al een leuke info databank ...

Ik ga in ieder geval beginnen met onze grootkamp locatie 2005

Signy-le-petit 2005
============

locatie: signy-le-petit, ten oosten van Hirson, zuiden van Chimay, net over de Belgische grens
meer locatie -zie ons prospectieverslag-

info: echt wel mooie rustige locatie, prachtig terrein en omgeving, waren 2 terreinen beschikbaar, hebben er maar 1 van gebruikt en het andere als speelterrein gebruikt.

[+] Groot kampterrein (2 velden) omringt door bossen (eigenaar: de boer), grenzend aan meer. Klein riviertje aan.
[+] 3 verschillend soorten bossen (loof dichtbegroeid, loof vrij open en naaldbos)
[+] Baantje naast terrein wordt amper gebruikt (is afgesloten aan Belgische grens), 500m tot aan water en elektriciteitsvoorziening, 1.5 km tot aan eerste "dorp", 20 km tot aan Chimay
[+] Terrein gratis als je van vvksm (of iets christelijk) bent
[+] Bewaakte zwemvijver binnen 4 km

[-] Net over Belgische grens (geen km), valt officieel onder buitenlans kamp
[-] Helling van het ene terrein (heeft ook zijn charmes)[/url]
[-] Zwemmen in de aangelegen vijver mag niet (voor verzekering), maar je kan er bv.wel met een vlot op enzo ...

2 foto's
terrein :
Afbeelding
deel 2 terrein
Afbeelding

meer info en eigenlijk zowat alle informatie vind je op ons prospectieverslag : http://www.zebras.be/prospectie/
meer info kan je vragen op webmaster@zebras.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2006 18:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
Beste kampterrein:

Maboge (tegen La Roche 8km of zo)
=======================
[+] gigantisch groot terrein (zeker als ge ma met nen man of 50 zijt :) )
[+] vlakbij Maboge Plage (is dat de Ourthe? Weet niet meer zeker). ne meter of 100
[+]Afgelegen en omringd door bossen (ge kunt daar beestige wandelingen doen)
[+] Idyllisch uitzicht
[+] Vlakbij een caféke, ideaal voor de fouriers :)
[+] In de buurt van La Chouffe
[+] Goedkoop

[-] La Roche (en de streek) is echt wel heel toeristisch (niet dat ge der zoveel last van hebt)
[-] Steile helling om op het terrein te geraken met de auto (is wel lachen natuurlijk)
[-] water halen bij diene mens thuis (maar wel vriendelijke mensen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006 23:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Zomboolio schreef:
Beste kampterrein:

Maboge (tegen La Roche 8km of zo)
...


Hey heb je hiervan een precieze locatie ? Of een contactadres ?
Weet je soms of er de mogelijkheid is om waterleiding aan te sluiten ?
(we hebben 500 m waterleiding (dikke buis)) en/of electriciteit (frigo's) (ok 500m + kabel)

Is deze steile helling doenbaar voor een camion (vrachtwagen + aanhanger met laadvolume van 100 m³ )
Ook als het geregend heeft ?


Jammer dat deze topic (blijkbaar) niet aanslaat bij de andere forumgangers.
Leek me de ideale kans om droomlocaties uit te wisselen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 9:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
kwil het u ni moeilijk maken, maar een topic is ni echt gebruiksvriendelijk
ge zou daar beter ne site of zo voor maken.
is ni zoveel werk. enigste moeilijke: is zien wa info ge allemaal wilt van de terreinen.

als ik een .be domein krijg, wil ik het wel maken :P (als er veel interesse is natuurlijk ...)

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 11:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
MouseKiller schreef:
als ik een .be domein krijg, wil ik het wel maken :P (als er veel interesse is natuurlijk ...)

Jij maakt de site, wij van Scoutnet zorgen voor een account en bijhorende domeinnaam. Deal?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 11:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
wil het gerust doen, maar dan wil ik eigenlijk wel weten of er genoeg interesse in is en of zo'n sites effectief ni bestaan
kga namelijk ni het warm water terug uitvinden he :wink:

EDIT: het warm water is al uitgevonden nl in zebras zijn post staat een site die vrij degelijk is -> http://www.kampterrein.be/

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 12:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
http://www.kampeercentra.be
http://www.vvksm.be/veldwerk/lokalenbank
http://www.kampeerterrein.be
http://www.cjt.be
http://www.tabou.be
http://www.gitesdetape.be

:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 13:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
Zebras281 schreef:
Zomboolio schreef:
Beste kampterrein:

Maboge (tegen La Roche 8km of zo)
...


Hey heb je hiervan een precieze locatie ? Of een contactadres ?
Weet je soms of er de mogelijkheid is om waterleiding aan te sluiten ?
(we hebben 500 m waterleiding (dikke buis)) en/of electriciteit (frigo's) (ok 500m + kabel)

Is deze steile helling doenbaar voor een camion (vrachtwagen + aanhanger met laadvolume van 100 m³ )
Ook als het geregend heeft ?

Jammer dat deze topic (blijkbaar) niet aanslaat bij de andere forumgangers.
Leek me de ideale kans om droomlocaties uit te wisselen

Volledige voorstander voor het direct uitwisselen van terreinen.

We hebben dat terrein in maboge héél toevallig gevonden en het was ook de eerste keer dat die mensen dat verhuurden (dermee dat die geen benul hadden van prijzen :) ). Ik denk niet dat er mogelijkheden zijn om een waterslang aan te sluiten of ergens electriciteit af te nemen (tenzij dat ge nen generator zet...). Maar bij ons wordt dat eigenlijk nooit gedaan...

't Is niet te doen om er met een camion te geraken, hoor. We hebben ons gerief op een tractor geladen van een lokale boer. Maar we zijn gene grote groep, dus heel veel gerief pakken we niet mee. Eén keer rijden en 't was gefikst.

Als ge nog geïnteresseerd zijt, wil ik altijd die contactgegevens eens opzoeken (zal ik eens moeten rondvragen) en wat fotokes opzoeken.

Om even ver te gaan over die sites van kampterreinen.

Ik heb toch nog geen sites van kampterreinen gevonden die ik echt goed vond hoor.

Het probleem is vaak dat die sites niet goed onderhouden worden en vaak niet up-to-date zijn. Verhuurdata zijn er niet of kloppen totaal niet en ge kunt nogal eens de reactie krijgen "Sorry, maar wij verhuren al lang niet meer". Tabou.be is eigenlijk de enige die ik nog iet of wat goed vind.

Bovendien worden die terreinen ingezonden door de eigenaars die nogal eens de neiging hebben om hun terreinen te overschatten of mooier voor te stellen dan ze zijn. Anderzijds zijn er ook te veel professionele terreinen. Ik opende een willekeurig terrein op kampterrein.be en ik las al direct:
Citaat:
Prijs per persoon per dag: 10.00€
. Pff, zo'n terreinen moeten ze er gewoon niet opzetten. Dat is pure afzetterij...

Daarom ben ik meer een voorstander van een site waar scoutsen zélf hun kampterreinen kunnen voorstellen. Tenslotte zijn zij toch beter gekwalificeerd om te oordelen over wat een goed terrein is en wat niet. Ik weet weliswaar niet of er genoeg reacties toestromen om zo'n site levend te houden. Liefst met foto's zodat ge toch al beetje een beeld hebt...

Eigenlijk, nu ik er over nadenk, elk jaar zoeken wij het internet wel af op zoek naar terreinen, maar altijd vinden wij ons terreinen 'per toeval' of door naar de plaatselijke toeristische dienst te rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 13:27 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
Citaat:
Het probleem is vaak dat die sites niet goed onderhouden worden en vaak niet up-to-date zijn. Verhuurdata zijn er niet of kloppen totaal niet en ge kunt nogal eens de reactie krijgen "Sorry, maar wij verhuren al lang niet meer".

mja daar gade ni veel aan kunnen doen, tenzij de mensen die de site bezoeken en bellen naar lokaal da ni meer verhuurd word da vermelden aan de site zelf, maar der zijn er maar weinigen die effectief die moeite doen
Citaat:
Bovendien worden die terreinen ingezonden door de eigenaars die nogal eens de neiging hebben om hun terreinen te overschatten of mooier voor te stellen dan ze zijn

daardoor zoude mssn uw eigen eerst moeten registreren bij een erkend scoutsorgaan. mssn forum van scoutnet? zodanig da ge scoutsmensen zelf hebt die kampterreinen voorstellen.mja tis natuurlijk zo da ge ni 100% kunt checken ofdat da ne scout zelf is. iedereen kan namelijk registreren op een forum. en echt checken kunde da ni, ge zijt namelijk ni den FBI ofzo he ...

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 13:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
we hebben al een poging gedaan: viewtopic.php?t=1290 en viewtopic.php?t=412

maar praktisch is het toch niet zo simpel om alles up-to-date te houden en zo


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 15:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Ze zouden daar beter bij Scouts en Gidsen Vlaanderen (ja ik ben het al gewoon na een update vd site) iemand voor aanstellen ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 15:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
Bolle schreef:
Ze zouden daar beter bij Scouts en Gidsen Vlaanderen (ja ik ben het al gewoon na een update vd site) iemand voor aanstellen ...


2nd that

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 15:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Bolle schreef:
Ze zouden daar beter bij Scouts en Gidsen Vlaanderen (ja ik ben het al gewoon na een update vd site) iemand voor aanstellen ...

Ik denk dat er op termijn een mogelijkheid bestaat voor een nauwere samenwerking tussen de verbonden en Scoutnet. Met Scouts en Gidsen Vlaanderen begint die samenwerking stilaan zichtbaar te worden. In de toekomst lijkt me het dan ook mogelijk dat we bijvoorbeeld de lidnummers van Scouts en Gidsen Vlaanderen kunnen krijgen om die te gebruiken voor één van onze projecten (bvb. om te controleren of de geregistreerde wel degelijk een lid is).

Het up-to-date houden van kampplaatsen zal inderdaad altijd moeilijk blijven. Als we zelf een systeem op poten zouden zetten, stel ik daarom voor:

> Het moet een systeem vóór en dóór scoutsgroepen/jeugdbewegingen zijn (zoals gezegd: desnoods met een controle via de overkoepelende organisaties).
> Het systeem moet referenties plaatsen volgens recentheid: een kampplaats die al jaren niet meer is aangepast, mag blijven staan maar een kampplaats met recentere info moet voorrang krijgen.

Eigenlijk zou je moeten werken volgens het Wiki-concept: geef iedereen toegang tot het toevoegen/bewerken van alles, met controle via een paar moderators.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 16:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
To schreef:
Eigenlijk zou je moeten werken volgens het Wiki-concept: geef iedereen toegang tot het toevoegen/bewerken van alles, met controle via een paar moderators.


das nog eens een idee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006 18:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
mja maar het probleem met zo'n type van site is het up to date houden
wa ge zegt van, laat die dan de nieuwe voorrang krijgen. mja eerlijk gezegd vindek dat die dan weg moeten. verkeerde informatie is slechte informatie
wikipedia principe, daar zit iets in, maar dan blijfde volgens mij na nen tijd tijd nog altijd met lokalen zitten die al lang ni meer up to date zijn

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.