Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Mrt 2024 7:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2006 16:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
'k Vind dat scherm echt niet zo klein. 't Is maar 13", maar de resolutie ligt hoger als bij mijn gewoon 15" TFT. 'k Heb nog niet het gevoel gehad dat ik te weinig plaats heb. Als je een laptop wilt met een groot scherm, verlies je toch een stuk van je mobiliteit en autonomie (van de batterij wel te verstaan).

Ik ben wel van plan een groot extern scherm te kopen. Kan ik meteen met twee schermen tegelijk werken.

Wat je in die filmpjes ziet is een bèta van Parallels. Daarmee kan je Windows en Linux emuleren in MacOs X. De snelheid schijnt mee te vallen, maar 't is natuurlijk niet geschikt voor aplicaties die veel processorkracht en geheugen nodig hebben (spelletjes, ...). 'k Ga toch proberen om zo Photoshop onder Windows te draaien. Uiteindelijk werk ik voor webdesign met vrij kleine bestanden. Mocht het dat niet blijken te werken, ga ik Windows in dual boot installeren (BootCamp), maar een dual boot systeem vind ik niet echt praktisch.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2006 16:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ging bijna zeggen "Photoshop bestaat toch voor Mac?", maar das dus buiten de Intel processor gerekend :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2006 16:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
hopla schreef:
Ging bijna zeggen "Photoshop bestaat toch voor Mac?", maar das dus buiten de Intel processor gerekend :p


Jips, eens die er is, heb ik zeker geen reden meer om Windows in dual boot te draaien. Parallels zal wel volstaan om IE te testen.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2006 21:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Zonet eindelijk tijd gevonden om parallels en WinXp te installeren. Ging heel vlotjes. Windows nooit zo snel zien opstarten! Morgen waag ik mij aan photoshop.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2006 22:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
en ben je algemeen tevreden van je mac?
qua snelheid, batterijleven,...?
glossy screen, is dat goed of niet?

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: re
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2006 19:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
thijsvdv schreef:
en ben je algemeen tevreden van je mac?
qua snelheid, batterijleven,...?
glossy screen, is dat goed of niet?


Snel is 'm alleszins. Photoshop in Parallels draait sneller dan op m'n oudere pc (pIV 2.6GHz, 1024Ram). Op m'n mac krijgt Windows ongeveer 8Gb harde schijf en 512Ram toebedeeld. Denk dat je in virtualisatie net de kracht van de dual core te zien krijgt.

Batterijleven kan ik niet over meespreken, nog niet getest (kijk eens op macworld.com).

Mja, dat scherm, in eerder duistere omstandigehden zijn de kleuren heel levendig en het contrast goed, kortom een heel goed beeld. Er is evenwel snel weerkaatsing, maar daar stoor ik me niet echt aan.

Als je wat te schuin kijkt verdwijnt het contrast in de hoge en vooral de lage tinten. Voor een laptop is dat niet zo'n groot probleem denk ik.

Verder krijgt hem wel heel warm, maar 'k weet niet of dat een probleem vormt.

Over het algemeen ben ik heel tevreden met m'n macje, nog geen seconde spijt gehad. Nadeel is dat bepaalde programma's (nog) niet voor intel mac beschikbaar zijn, zoals photoshop, illustrator, ms office, ... daar heb je voorlopig parallels voor. Als je met mac os werkt, voel je snel dat Windows heel wat achterloopt. Al vond ik Windows XP op zich geen slecht besturingssysteem, aan MacOs kan het niet tippen.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.