Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Mrt 2024 3:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2006 22:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
De Jamboree On The Air/Internet (jota-joti) is een jaarlijks evenement dat gedurende het derde weekend van oktober een heleboel internationale scouts en gidsen met elkaar in verbinding stelt, met behulp van oa radioamateurs en internet.

Om dit gebeuren wat meer bekendheid te geven, is er vanuit Scoutnet een werkgroep jota-joti.be opgestart. Hiervoor zijn we nog dringend op zoek naar een webmaster (m/v) voor het ontwerp van onze website jota-joti.be;

Doelstelling:
- database met scoutsgroepen en radioamateurs: beiden moeten met ingave van postcode een lijst te zien krijgen van groepen/amateurs in hun buurt
- registratie deelnemende groepen
- CMS om handleidingen online te zetten: het jota-joti team moet gemakkelijk documenten kunnen uploaden, zoals een mogelijke spelen, hoe zet ik een station op, etc.
- tweetalig: de mogelijkheid moet voorzien worden om op termijn ook in het frans of engels te vertalen

Wij bieden:
- eeuwige roem
- dynamisch team
- inwijding in de internationale werking van jota-joti

Reacties via dit forum of info@jota-joti.be. Je kan nu reeds een kijkje nemen en van de sfeer proeven van editie 2005 via http://www.jota-joti.org


Hieronder vind je nog het laatste persbericht;

Joti - Jota

Heb je er al eens van gehoord? Neen, dan is dit zeker voor jou bestemd. Het is een internationale activiteit die jaarlijks plaats vindt tijdens het derde weekend van oktober.

Joti, Jamboree on the Internet, is een veel meer dan een weekend achter de pc zitten en chatten. Er wordt een heus spel opgezet en je kan een logboek bij houden als groep, contacten leggen voor een buitenlands kamp, kijken hoe scouting er bij de buren aan toegaat, ... veel mogelijkheden dus.

JOTA, Jamboree on the air, is ook veel meer dan alleen maar praten met de scout/gids juist om de hoek. Samen met heuse radio amateurs ondervinden je leden dat er meer is dan enkel gsm en gps; vossenjacht, een lokaal televisiestation, ... laat je fantasie de vrije loop!

Als leiding kan je hier zelf activiteiten rond gaan bouwen, maar we zetten je wel een heel eind op weg. Meer info via http://www.jota-joti.be of info@jota-joti.be

Reserveer alvast het weekend van 20-22 oktober in de groepsagenda, we houden jullie op de hoogte!

See you on the waves...
Organisatie Joti-Jota België


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2006 1:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
Is er een einddatum voor wanneer de site moet klaar zijn ?

Ik heb wel enige interesse: ik maak graag websites en de jota/joti spreekt me ook wel aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2006 20:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
welke kennis is hiervoor verreist?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2006 11:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
De layout van de site moet dringend (lees: begin juni) klaar zijn, de functionaliteit met database, zoals registratie, volgt later (eind augustus) We zijn dus op zoek naar iemand met php/mysql kennis, hoewel dus in eerste instantie vormgeving iets belangrijker is.

Indien je geen letter html kan schrijven maar toch wilt meehelpen met de ontplooiing van jota-joti, kan je je ook opgeven. We zijn nog op zoek naar losse medewerkers die zich willen bezighouden met het verzamelen van spelen voor jota-joti, inrichting stand markt SGV/FOS, ...
We zijn ook van plan om ons gedurende het jota-joti weekend te nestelen bij een gast scoutsgroep en vandaar het nationale coordinatiecentrum voor België op te zetten. Daarvoor zoeken we oa;

- channeloperators: controleren en bijsturen van gesprekken op de publieke kanalen van Scoutlink
- helpdeskmedewerkers: ondersteuning van scoutsgroepen en radioamateurs voor de opzet van jota-joti
- vliegende brigade: bezoek en opvolging deelnemende scoutsgroepen

Zoals je kan zien, zoeken we volk van elk kaliber en is er geen specifieke voorkennis vereist. Ook als je groep besloten heeft dit jaar nog niet te willen deelnemen, kan je een mailtje sturen naar info@jota-joti.be of reageren op dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2006 16:39 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
Hallo,

Ik wil eventueel mijn cms wel geven (pagina's wijzigen; bestanden en afbeeldingen uploaden,...) [zie viewtopic.php?t=1141#7432 ]
Omschakeling naar meertaligheid moet volgens mij niet echt een probleem geven (na wat programmeren).

Op joti zelf zal ik niet aanwezig kunnen zijn omdat we dit jaar met onze groep gaan meedoen aan jota.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.