Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 12:59

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Laptop
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 12:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Hello,

terwijl we bezig zijn over de MacBook in een ander topic, ben ik op zoek naar een laptop ...

Graag had ik een beetje jullie opmerkingen gehoord qua merken, snelheid, stabiliteit, warmte, ...

Greetz,
Bolle


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 16:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
*geen Dell pakken -> ik heb al enkele stoffelijke overschotten van een Dell mogen bewonderen

*geen geintegreerde graphics -> je kan nu wel zeggen: ik speel toch nooit spelletjes, maar vroeg of laat ga je het je toch beklagen

*geen ATI -> nVidia drivers zijn veel beter ondersteund in Linux, enfin das dus enkel voor mocht je ooit eens van plan zijn om er Linux op te draaien

*harde schijven zijn meestal het eerste breekpunt -> ik heb de mijne al mogen vervangen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 16:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jul 2003 23:00
Berichten: 96
Woonplaats: edegem
Begeef u dan maar terug naar dat Macbook onderwerp, das lekker zonder zorgen (meestal toch) ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 19:39 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
't Is natuurlijk nog vroeg om een oordeel te vellen, maar voorlopig ben ik bijzonder gelukkig met mijn MacBook. Toch heel even de nadelen van dit computertje:

- prijs is ietsje hoger t.o.v. een 'vergelijkbare' laptop bij Dell of ...
(vergelijken is natuurlijk moeilijk: een Dell is geen Mac)

- geen double layer DVD-schrijver (past niet in het smalle ontwerp)
(maar ik heb er nog nooit één geschreven, maar 'k had DL wel geäpprecieerd)

- geen zelfstandige grafische kaart
(aangezien ik nooit spelletjes speel, speelt dit me enkel parten mocht ik ooit aan videobewerking doen, maar onderschat de kracht van integrated graphics niet!) -> kijk maar naar de benchmarks

voor de rest: enkel voordelen (bijzonder stil, stijlvol, snel, macOs, ...)

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 19:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
heb je eigenlijk zo'n 'glossy' scherm?

'k vraag me af of dat handig is...
Nog maar één zo'n laptop met zo'n scherm gezien, en 't leek me niet erg praktisch...

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 19:55 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Hmm, wil je in het MacBook topic over MacBook spreken aub ? :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 21:05 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
oeps, mijn excuses ;)

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 21:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
hopla schreef:
*geen Dell pakken -> ik heb al enkele stoffelijke overschotten van een Dell mogen bewonderen

*geen geintegreerde graphics -> je kan nu wel zeggen: ik speel toch nooit spelletjes, maar vroeg of laat ga je het je toch beklagen

*geen ATI -> nVidia drivers zijn veel beter ondersteund in Linux, enfin das dus enkel voor mocht je ooit eens van plan zijn om er Linux op te draaien

*harde schijven zijn meestal het eerste breekpunt -> ik heb de mijne al mogen vervangen


Ik denk eraan om een Acer te kopen ...

Een travelmate, nu nog welk type :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 21:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ik het begin stond ik nogal wantrouwig tegenover Acer, maar nu is het echt wel een merknaam aan het worden. Een hele hoop mensen die ik ken hebben een Acer en zijn er blijkbaar wel tevreden van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2006 22:50 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
hopla schreef:
*geen Dell pakken -> ik heb al enkele stoffelijke overschotten van een Dell mogen bewonderen

*harde schijven zijn meestal het eerste breekpunt -> ik heb de mijne al mogen vervangen


* Ik ben geen Dell-fanboy, maar ik ken verschillende mensen die heel tevreden zijn over Dell. Over het algemeen hebben die een goede prijs/kwaliteit en een relatief goede service.
Nuja Dell is echte massaproductie en soms loopt er dan ook wel iets mis .. :) (lees: een dell aankoop) (maar normaal maken ze dat dan ook goed)

* Harde schijven kunnen inderdaad af zien bij intensief mobiel gebruik. Alhoewel je moeilijk kan zeggen dat er specifieke merken zijn die daar 'meer' problemen mee hebben dan anderen.
Waar je wel op moet letten is de rotatiesnelheid. een standaard laptopdisk draait aan 4000rpm, terwijl er dit bij de betere laptop 5400 is (=oude dektopsnelheid)
De topmodellen draaien zelf op 7200 rpm (tegenwoordig de standaard bij desktop)

* Welicht is het ook inressant om reking te houden met de systeemeisen van windows Vista, de opvolger van windows XP die er binnen een dikke 6 maand aankomt.
Die adviseert toch zeker 1Gig Ramgeheugen en 128 Mb videogeheugen+snelle videochipset

* De keuze van de processor is een ander paar mouwen.
Als je voor een moderne processor gaat (en een beetje naar wat komen zal kijkt), moet je zeker een dualcore processor met 64bit ondersteuning hebben.
Als je gaat voor een mobiel systeem (=minder energieverbruik->langere autonomie->minder warmte) Kies je best voor de Turion(AMD) /Centrino (Pentium M/Core Solo) (Intel) / Centrino Duo (Core Duo) (Intel), waarbij laatsgenoemde wellicht momenteel de beste keuze is.
Als autonomie niet telt, kan je voor een Athlon(AMD)/Pentium D(Intel) gaan. (alhoewel deze laatste af te raden is wegens verouderde architectuur)

* Onboard grafische chip is inderdaad af te raden als je er spelletje wil mee spelen en windows vista met toeters en bellen op krijgen

* Acer is een vrij goede laptopbouwer, niet te duur, boven het gemiddelde met afwerkingskwaliteit, maar meestal geen echte snelheidsmonsters.
Ook HP heeft soms mooie aanbiedingen, maar dan vooral in het goedkopere segment.

Verder hangt veel af van wat je budget is en wat je plant om er mee te doen !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 7:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Het dient als vervanging van mijn huidige desktop ...
Wil er graag wat mobieler mee zijn alsook af en toe te gebruiken op m'n werk, maar heb liever een persoonlijke laptop...

Ik wil vooral horsepower, en niet teveel toeters en bellen ..

Ik heb mijn oog even laten vallen op de IBM Thinkpad T43p ( http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2285 )

Enig nadeel: zijn uitzicht is wat ouwbollig :s


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 10:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
Bolle schreef:

Ik heb mijn oog even laten vallen op de IBM Thinkpad T43p ( http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2285 )

Enig nadeel: zijn uitzicht is wat ouwbollig :s


Ik heb ne laptop van het werk en dat is nen IBM

een oerdegelijk beestje, absoluut kwaliteit, maar IBM ziet er inderdaad niet mooi uit

en kost ook redelijk veel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 17:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Als je tijd hebt misschien wachten op ene van Aldi?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2006 22:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Heeft teveel toeters en bellen naar m'n goesting ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2006 0:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Ik heb zelf al 3 jaar een Medion van den Aldi en ben er vrij tevreden over.

De enige -verborgen- minpuntjes voor mij zijn :
- is niet geruisloos en wordt warm (AMD)
- al die horsepower vergt de nodige energie wat resulteert in een kortere autonomie (ongeveer 2 uur) .

De service is volgens mij uitstekend -na een kort gesprek 'telefoniste' kwam ik terecht bij iemand die er iets van kende-, maar je moet de laptop zelf naar GSC (Destelbergen) voeren en ophalen. Mijn laptop was echter binnen de week hersteld!! Een vriend van mij wacht bijna 2 maand achter de herstelling van zijn Toschiba.

Misschien een tip: Het is geen goed idee om je laptop 's morgens uit de koffer van je auto te halen en onmiddelijk aan te zetten als het 's nachts sterk gevroren heeft! :lol: Tot scha en schande moeten ondervinden :oops: .

Caygull.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.