Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 16 Apr 2024 15:14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2006 9:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Ik heb een vraagje i.v.m. Vim en auto-complete. Hoe kan je ervoor zorgen dat Vim automatisch woorden 'suggereert', wanneer je nog maar een deel getypt hebt? Stel je wilt 'endmodule' typen (SystemVerilog syntax).

end...
endmodule
endinterface
endfunction
endprogram

(laatste vier zouden de suggesties van Vim zijn) Ik heb via Google gevonden hoe je auto-complete gebruikt voor woorden die je reeds in je document gebruikt hebt (CTRL-P), maar nog niet hoe je autocomplete gebruikt voor de syntax van de taal waarin je aan het schrijven bent. (Zoals in bovenstaand voorbeeld.) Aangezien Vim syntaxhilighting doet en dus de syntax kent, moet dit toch mogelijk zijn?

dankubeleefd,

pieter

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2006 21:22 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Niemand?

Ik zou nochtans zweren op de staart van wijlen m'n goudvis dat hier een VIM-aanhanger ronddwaalde.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2006 11:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
sn1029 schreef:
Ik zou nochtans zweren op de staart van wijlen m'n goudvis dat hier een VIM-aanhanger ronddwaalde.

Hmm, dat zal ik dan wel zijn :)

Vim heeft inderdaad auto-complete, met ctrl-p en ctrl-n kan je respectievelijk het huidige woord autocompleten adhv de woorden eerder of later in je tekst.

En met ctrl-x kom je in een soort autocomplete mode, waarin je dan bijvoorbeeld ctrl-f kan doen om filenames te autocompleten. Dan gewoon weer ESC om eruit te geraken.

Je kan voor autocomplete ook een dictionary specifieren, dan gaat hij niet alleen in de huidige tekst zoeken, maar ook in dat woordenboek. Je zou zo een hele lijst met php functies kunnen opgeven (moet al ergens te vinden zijn in vim, want met syntax highlighting aan kan je inderdaad checken of de functie die je niet getyped hebt een echte php functie is).

Hoe je dat juist moet doen weet ik echter ook niet... Moeilijk kan het niet zijn denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.