Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Mrt 2024 15:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2006 23:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Ik heb hierover al alle sites en fora voor afgeschuimd maar niemand weet het te snappen... Scoutnet weet toch alles dus ... hier mijn vraag:

ik heb volgend jaar een nieuw kot, ik heb een groot nieuw flatscreen gekocht maar heb mijn oude flatscreen ook nog... wil er een aan mijn bed hangen om DVD te kijken ofzo... er steekt een TV kaart in mijn pc, het zou dan ook stom zijn om een tv te kopen... dan moet er ook nog een DVD speler bij en bla bla bla plaats gebrek... niet mooi... je snapt mij wel...

Vraag: Kan ik 2 schermen op mijn pc aansluiten? daar mag hetzelfde op te zien zijn, dat maakt me niet uit. een oplossing die ik niet zo tof vind omdat ik dan werk heb is de kabel vervangen ... Nu schijnt er ook een kastje te zijn waar met een knop op om van scherm te wisselen. in princiepe doet dat hetzelfde als de kabel versteken... maar minder werk... me = lazy
Zijn er ook nog andere opties dat mss iemand weet? En hoe kan ik weten of mijn beeldkaart dat aan kan ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 1:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jan 2006 20:31
Berichten: 25
Woonplaats: Alken/Leuven (Beroep: Student Geografie)
Dit gaat zeker, meeste besturinssystemen hebbendaar zelfs speciale ondersteuning voor. 'k ken (freaks) die zo 4 schermen naast elkaar ophun bureau hebben staan :roll:

Elk scherm heeft een verschillende weergave/bureaublad en gekunt gewoon vensterkes van éne scherm naar het andere scherm 'slepen' of tegelijk een filmpke kijken en op msn chatten zonder da u videobeeld verstoord wordt

zorgt wel da ge nen orginele desktop hebt gelijk dees http://www.geypens.be/Niele/schaapjes.JPG :D

ps. zelf heb ik ma één schermpje

_________________
Niele Geypens - Scouts en Gidsen Alken


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 10:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Sifaka-Scouts-Alken schreef:
Dit gaat zeker, meeste besturinssystemen hebbendaar zelfs speciale ondersteuning voor. 'k ken (freaks) die zo 4 schermen naast elkaar ophun bureau hebben staan :roll:

Elk scherm heeft een verschillende weergave/bureaublad en gekunt gewoon vensterkes van éne scherm naar het andere scherm 'slepen' of tegelijk een filmpke kijken en op msn chatten zonder da u videobeeld verstoord wordt

zorgt wel da ge nen orginele desktop hebt gelijk dees http://www.geypens.be/Niele/schaapjes.JPG :D

ps. zelf heb ik ma één schermpje
okeeee
en hoe moet ik dat dan gefixt krijgen ? En heb ik dan ook geen kwaliteitsverlies?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 11:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Hallo,

ik werk op dit moment zo.
Ik heb mijn hoofdscherm (19" tft) die zit op mijn standaard beeldkaart (agp) daarnaast heb ik nog een pci beeldkaart zitten. Daarop zit een 17" crt aangesloten. Die gebruik ik voor via remote desktop mijn server over te nemen of msn staat daar open.
Ook handig om bv te coderen en dan direct de wijziging te zien.

Je moet dus enkel een pci kaart bijsteken (toch van deftige kwaliteit als je er films wil op bekijken).


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 17:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Bolle schreef:
Hallo,

ik werk op dit moment zo.
Ik heb mijn hoofdscherm (19" tft) die zit op mijn standaard beeldkaart (agp) daarnaast heb ik nog een pci beeldkaart zitten. Daarop zit een 17" crt aangesloten. Die gebruik ik voor via remote desktop mijn server over te nemen of msn staat daar open.
Ook handig om bv te coderen en dan direct de wijziging te zien.

Je moet dus enkel een pci kaart bijsteken (toch van deftige kwaliteit als je er films wil op bekijken).

thanks bolle...

En als ik nu geen 2 verschillende zakes moet hebben? dat is natuurlijk handig... maar hoe beslis je dan wat je op welk scherm wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2006 18:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
vinc schreef:
Bolle schreef:
Hallo,

ik werk op dit moment zo.
Ik heb mijn hoofdscherm (19" tft) die zit op mijn standaard beeldkaart (agp) daarnaast heb ik nog een pci beeldkaart zitten. Daarop zit een 17" crt aangesloten. Die gebruik ik voor via remote desktop mijn server over te nemen of msn staat daar open.
Ook handig om bv te coderen en dan direct de wijziging te zien.

Je moet dus enkel een pci kaart bijsteken (toch van deftige kwaliteit als je er films wil op bekijken).

thanks bolle...

En als ik nu geen 2 verschillende zakes moet hebben? dat is natuurlijk handig... maar hoe beslis je dan wat je op welk scherm wil ...


ik heb naar een kameraad gebeld die in een pc winkel werkt... ik moet iets kopen van VRG bla bla bla met verbindingsstukje enz... zou ik vinden voor €40 en dan kan ik zoals u dus een bureaublad uitbereiden... Tof... :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006 16:31 
Offline
 
 

Geregistreerd: 20 Aug 2006 16:23
Berichten: 19
Woonplaats: Wetteren
vinc schreef:
vinc schreef:
Bolle schreef:
Hallo,

ik werk op dit moment zo.
Ik heb mijn hoofdscherm (19" tft) die zit op mijn standaard beeldkaart (agp) daarnaast heb ik nog een pci beeldkaart zitten. Daarop zit een 17" crt aangesloten. Die gebruik ik voor via remote desktop mijn server over te nemen of msn staat daar open.
Ook handig om bv te coderen en dan direct de wijziging te zien.

Je moet dus enkel een pci kaart bijsteken (toch van deftige kwaliteit als je er films wil op bekijken).

thanks bolle...

En als ik nu geen 2 verschillende zakes moet hebben? dat is natuurlijk handig... maar hoe beslis je dan wat je op welk scherm wil ...


ik heb naar een kameraad gebeld die in een pc winkel werkt... ik moet iets kopen van VRG bla bla bla met verbindingsstukje enz... zou ik vinden voor €40 en dan kan ik zoals u dus een bureaublad uitbereiden... Tof... :D

Ik denk dat je beter gewoon eerst eens controleert of jouw beeldkaart geen 2 uitgangen heeft (DVI, VGA, ...) je hebt namelijk beeldkaarten die dit hebben waarop je meteen zonder enig probleem 2 schermen kan aansluiten. Als je dit niet hebt zou ik toch overwegen van een beeldkaart te kopen die dit wel heeft, zo zal je veel voordeliger uitkomen rekening houdende met dat je dan de mogelijkheid hebt om jouw bureaublad te splitsen over 2 schermen wat niet zo is bij de VGA splitter van 40€ waarover ik denk dat die vriend van jou het heeft.

Ik hoop dat dit wat helpt :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006 11:36 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
hmz, ik heb geen 2 uitgangen en ik ga ook geen spittel zetten.. ik koop een nieuwe kaart maar daar zijn 2 uitgangen op zegt hij... en 1 van die 2 uitgangen is voor scherm en de andere voor iets anders (leek) maar daar kan je eer verbindingstukje op zetten zodat er ook een scherm op gaat. dan kan je ook uw bureaublad uibereiden... dan ben ik gestelt voor €32 buiten mijn tweede scherm dan :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006 12:12 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Aug 2006 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Wezembeek-Oppem
Nieuwe grafische kaart lijkt mij de gemakkelijkste oplossing. Met twee uitgangen, dan is het gewoon maar in windows te configureren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006 20:54 
Offline
 
 

Geregistreerd: 20 Aug 2006 16:23
Berichten: 19
Woonplaats: Wetteren
vinc schreef:
hmz, ik heb geen 2 uitgangen en ik ga ook geen spittel zetten.. ik koop een nieuwe kaart maar daar zijn 2 uitgangen op zegt hij... en 1 van die 2 uitgangen is voor scherm en de andere voor iets anders (leek) maar daar kan je eer verbindingstukje op zetten zodat er ook een scherm op gaat. dan kan je ook uw bureaublad uibereiden... dan ben ik gestelt voor €32 buiten mijn tweede scherm dan :)

Ik zou opletten voor dat ander uitgangetje, ik zou toch zeker gaan voor een VGA uitgang + DVI uitgang. Met die S-Video uitgangen zal je lang niet hetzelfde resultaat hebben. Controleer dus eerst even welke uitgangen die kaart heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 22:50 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
mja oke, zal eens checken... thanks


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.