Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 6:52

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 16:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Als verse nieuwe Groepsleider ben ik nog op zoek naar iets speciaals om te doen. Vorig jaar zijn we gaan paintballen, jaar daar voor, touwenparcour, karten,... enz We hebben dus al veel gedaan. Maar voor mijn eerste weekend wil ik wel iets speciaals doen. Hebben jullie een idee? Hebben jullie zelf al iets gedaan op weekend wat u zeker zal bijblijven? Of weet ik veel wat...

pleas help :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 18:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Jan 2004 0:00
Berichten: 94
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
Een fout them kiezen,
en er keihard voor gaan!

Vorig jaar twee mensen uit onze leidingsploeg geloot tot huwelijkskoppel,
en een gans dorp op zijne kop gezet tijdens de "vrijgezelenavond".
Hilarisch hoe die mensen alles geloofden!


ThDC

_________________
- O Lord, raise me to Thy right hand -
- and count me among Thy Saints! -


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 18:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Een berg maken op het marktplein van terrasstoeltjes ? :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 23:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
allemaal tof tof .... Maar niet bepaald wat ik zoek... niemand ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 7:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Brouwerij bezoek ? :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 9:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Een paar jaar geleden (jips, toen was dat wel in) een Mollenweekend gedaan: mijn beste leidingsweekend ooit.

Een mysterieuze uitnodigingsmail, een spel met auto's om naar de weekendplaats in de Ardennen te rijden (met cassettes, boodschappen in een fles in het midden van de rivier, haltes aan bizarre parkings, raadsels die moesten doorgesms't worden, en altijd de schrik dat "big brother is watching you" (de groepsleiding) en de Mol die zeer subtiel de spelletjes deed mislukken). Om maar te zwijgen van hoe iedereen elkaar verdacht maakt.

Zaterdagavond een hilarisch avondspel gespeeld in de straatjes van Vielsalm: een levensechte versie van het gezelschapsspel "Scotland Yard" (met professionele walkie talkies en geheime kanalen voor de 2 hulpjes die Mister X moesten proberen te doen winnen).

Zondag nog een dagje touwenparcours gedaan. Echt geweldig om dan zondagavond iedereen te laten zeggen wie hij/zij dacht dat de Mol was. Ik denk dat er geen 2 juist waren... :P

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 10:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
inderdaad een tof idee! Bedankt TO


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 11:36 
Offline
 
 

Geregistreerd: 06 Aug 2006 23:11
Berichten: 21
Wij hebben ook zo eens een "advonturen" ding gedaan in d'Ardennen, vrijdagavond aankomen in de regen toen (was wel spijtig) dus rap tenten opgezet, gekookt en nog wat gezellig binnen gezeten.

Dan zaterdagmorgen een heus parcours met rotsklimmen en death-ride. Smiddags een teamwork-bosspel-achtig iets, superbangelijk:

Gerief geleend van gasten die met behulp van zenders en ontvangers bepaalde dingen doen, vraag mij nie just wa. Soort van hobby, tgaat hem vooral om die zenders en ontvangers. Er hingen 4 zenders en die zonden elk een ander patroon uit (vb kort kort lang) . Bedoeling was van elke zender te passeren in een bepaalde volgorde zo rap mogelijk en daar telkens pijlkes te schieten naar een roos. Vanaf da ge in de roos schoot mocht ge verdergaan.

De moeilijkheid was echter dat er 1 persoon per groep op een tafelblad moest gaan zitten en de rest moest die dus dragen. Afvallen is der terug opkruipen, en dan zijde kostbaren tijd kwijt. Die persoon had de ontvanger vast en moest dus luisteren naar het signaal (biepsignaal) , en de groep aanwijzingen geven. Ge moogt ook nie wisselen onderweg.

Hilariteit verzekerd, erg vermoeiend ook (bleek achteraf :P ) bos was iets hellender dan we op voorhand hadden gedacht :lol:

Al bij al zeer leutigen dag dus, dan lekker gegeten en voor daarna zelfs een heus avond/nachtspel in elkaar geboxt. Twas een soort van zoektocht met kompas en nog andere aanwijzingen, een code oplossen en nog vanalles da'k al vergeten ben, op't einde sprong de organisatie dan ineens uit de boskes met veel geknal en gegil van bommekes en rook. Altijd leutig om eens me bommekes te spelen 8)

Zondagmorgen opkramen en tegen de middag terug thuis aangekomen, zoals altijd op leidingsweekend. Kunt ge nog even recupereren/schoolwerk doen enz.


Op da weekend zijn er trouwens wel wa stoten uitgehaald die op afscheidsfeestjes bovengehaald zijn, zoals bijv. ene die euh "naar 't groot wc" aant gaan was aan de rivier, daar hingen zowa boomstammen over dus da ging perfect. Ge kunt al raden, plons derin natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 11:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Lieven schreef:
Smiddags een teamwork-bosspel-achtig iets, superbangelijk:

Gerief geleend van gasten die met behulp van zenders en ontvangers bepaalde dingen doen, vraag mij nie just wa. Soort van hobby, tgaat hem vooral om die zenders en ontvangers. Er hingen 4 zenders en die zonden elk een ander patroon uit (vb kort kort lang) . Bedoeling was van elke zender te passeren in een bepaalde volgorde zo rap mogelijk en daar telkens pijlkes te schieten naar een roos.

Die 'gasten' zijn zendamateurs en die 'Soort van hobby' is een heuse ARDF vossenjacht. Kom zondag maar eens kijken op de stand van JOTA-JOTI.be om zelf te beleven hoe zo'n vossenjacht en andere activiteiten concreet werken. Meer info?

ARDF vossenjacht: http://www.qsl.net/pa0som
JOTA-JOTI: http://www.jota-joti.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 11:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
To schreef:
Zaterdagavond een hilarisch avondspel gespeeld in de straatjes van Vielsalm: een levensechte versie van het gezelschapsspel "Scotland Yard" (met professionele walkie talkies en geheime kanalen voor de 2 hulpjes die Mister X moesten proberen te doen winnen).

Met APRS tracing kan je deze Mister X ook laten traceren via satelliet en zo volgen op een computerscherm met een kaart in een centrale post. Deze kan dan op zijn beurt de groepen onderweg aanwijzigingen geven via walkie talkies waar deze persoon te vinden is.
Zondag kan je op de markt van de startdagen zelf Scotland Yard spelen met je leidingsploeg en bekijken hoe dit juist in zijn werk gaat. Kom ons bezoeken op de stand van JOTA-JOTI.be en vraag er meer informatie.

APRS info: http://www.aprs.be (deze site is nogal technisch!)
JOTA-JOTI: http://www.jota-joti.be

Ik heb zo het gevoel dat we nog veel werk gaan hebben zondag 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 22:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Bolle schreef:
Brouwerij bezoek ? :p

Is inderdaad wel iets voor jullie ;)

Is 't nog goedgekomen met de leidingssamenstelling trouwens? :D

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 23:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Ja hoor (om 4u snachts :p)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2006 7:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Bolle schreef:
Ja hoor (om 4u snachts :p)

typerend voor een leidingsverdeling... bij ons was het toch maar juist geen 12 uur...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2006 7:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Bolle schreef:
Ja hoor (om 4u snachts :p)


ff offtopic, maar ik meld even dan je als je bij u op de site gaat, algemeen en klikt op groepsleiding, dan komt ow bovenste rand niet meer overeen... in uw pathway he... die vraagstellen is te langs precies...

sorry, meld het gewoon omdat eg hetz elf mss nog niet zag


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2006 8:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
vinc schreef:
Bolle schreef:
Ja hoor (om 4u snachts :p)


ff offtopic, maar ik meld even dan je als je bij u op de site gaat, algemeen en klikt op groepsleiding, dan komt ow bovenste rand niet meer overeen... in uw pathway he... die vraagstellen is te langs precies...

sorry, meld het gewoon omdat eg hetz elf mss nog niet zag


Geen probleem te merken hier ...
Kan je mss es printscreen mailen ofzo ?
Zijn er nog mensen die da voorhebben ?


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.