Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 13:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: forum spam
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 10:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Dit is geen traditionele zaak topic waarin ik zeg dat ik veel last heb van forum spam (wat wel zo is) MAAR

Heeft iemand ervaring met zelf autoposting op een forum?
Er zijn zo programmakes als forum promotions suite en Forumposter
die dus automatisch uw site op een forum plaatsen, met een tekste die je zelf bepaald... Dit is dus rot, maar is dit fel efficient ? IK heb het nu niet over onze scoutssite die ik wil promoten :-) Maar over een bedrijfje dat ik net uit de grond heb gestampt :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 13:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik weet niet of dat soort programma's goed werkt en of ze efficiënt te werk gaan... maar los daarvan lijkt mij het idee om fora te gaan spammen niet zo'n goed idee. Niemand heeft graag posts op zijn forum die totaal naast de kwestie zijn (promo van een Leuvense handelaar op een forum voor Oostendse wandelaars) en je wil niet weten wat er van fora nog overblijft als iederéén met spammen begint... Misschien heeft zo'n ongecontroleerde reclame zelfs een omgekeerd effect (negatief imago)?

Ik zou het toch nog 's wikken en wegen voor je het probeert. Volgens mij bestaan er veel betere promotiemethoden.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 15:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
ja, maar het is niet dat ik het wil proberen maar moet mijn vraag anders stellen:
heeft het veel effect als er links zijn naar uw site op forra?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2007 8:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Automatisch bepaalde teksten zijn altijd naast de kwestie en zullen door de forummoderators en gebruikers als spam worden aanzien. Dit zorgt altijd voor een negatief imago zowel van het bedrijf als de forumposter.
(persoonlijk heb ik enkele bedrijven in gedachten waar ik nooit iets zal kopen omwille van ongevraagde reclame.)

Wat wel kan is dat een bedrijf een support-forum maakt voor enkele van de producten die zij verkopen. Hier kan de handelaar zijn kennis en bereidwilligheid om mensen te helpen tonen.

Ook komt het voor dat forumposters hun gegevens (website, ....) veranderen in die van hun bedrijf, maar zinloze berichten richten altijd meer schade aan dan dat ze goed zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007 0:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
oke, duidelijk dat mijn vraag nog niet goed begrepen is...
Zelf heb ik ook fora en ik weet hoe rot het is. Mijn vraag nu opnieuw:
Heeft het zin om veel links naar uw website te hebben. Daarme bedoel ik dan, als je bv op google iets zoek hekent die jouw dan gemakkelijker omdat hij u als belangrijkere site acht, mits er zoveel links naar uw site zijn...

ja sorry, maar als ik mijn eerste vraag las komt hem ook wel fout over... Ben niet van plan om te gaan spammen dus :-) Maar vroeg me af of het nut had. Puur praktisch, google ed


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007 17:14 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
vinc schreef:
Heeft het zin om veel links naar uw website te hebben.

ja. heel zeker wel.

Hier wat info over hoe Google te werk gaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_(zoekmachine)

(spam-posts horen niet thuis op je forum, en we gaan de spammers toch zeker niet een goede ranking bezorgen!?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007 23:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
het ligt hier wat te gevoelig precies... just never mind


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007 8:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 52
Woonplaats: Bilzen
Als je op een forum zit dat al gekend is bij google en dus google en andere zoekrobots dagelijks meerdere malen over de vloer krijgt, dan kan je toch simple je profiel van dat forum aanpassen en daar je nieuwe url inzetten (in het vakje "website").

Als je dan in het verleden ook nog eens fanatiek gepost hebt dan staat je url ineens op honderde pagina's en heeft google u in no-time gevonden.

Vanaf dat moment is het een kwestie van de site dagelijks te updaten zodat google merkt dat er verschil is in de content van gisteren. Je zal hoog in de noteringen komen. Doe je niets aan je site, zal je vanzelf zakken in de noteringen. IK heb al verschillende sites gemaakt en door gewoon die url in mijn profiel te zetten van onze scoutscommunity heeft google mij telkens binnen de 24 uur gevonden.

Wanneer je url door google gelinked wordt met spam is dat zeer nadelig voor je ranking. Je site zal snel genoeg bekend zijn zonder spam te gebruiken!

Groeten
Frederik

_________________
Vind je tijd doden fijn?
Reis dan eens met de trein!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007 15:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
oke, thanks schorave. Links naar je site zijn dus wel degelijk belangrijk. Waarom is een site die je geregeld aanpast belangrijker voor google? Het gaat toch om static contect in vele sites?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2007 8:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Als je je website wil bekend maken bij verschillende zoekmachines kan je ook je sitemap in XML-formaat aanleveren aan die zoeksites.

http://www.sitemaps.org/
Citaat:
Sitemaps are an easy way for webmasters to inform search engines about pages on their sites that are available for crawling. In its simplest form, a Sitemap is an XML file that lists URLs for a site along with additional metadata about each URL (when it was last updated, how often it usually changes, and how important it is, relative to other URLs in the site) so that search engines can more intelligently crawl the site.


Op onze Drupal-website gebruik ik daarvoor de XML sitemap module. In de logs zie ik de verschillende zoekmachines toch regelmatig passeren. Voorbeeld van sitemap van onze site: http://www.gouwgent.be/sitemap.xml

Alle beetjes helpen denk ik :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2007 10:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
jaja, ik heb zo een sitemap gemaakt. Google stelt het zelf voor en volgens mij zal hij gemakkelijker aan die pagina's kunnen dan want hij leest dan volgens mij gewoon de pagina's op je sitemap


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2007 16:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
schorave schreef:

Wanneer je url door google gelinked wordt met spam is dat zeer nadelig voor je ranking.


Je mag grote zoekmachines zoals google e.d. niet onderschatten, deze kennen deze technieken en hebben geavanceerde algoritmen om ze te herkennen. Bovendien is het risico groot dat je geblacklisted wordt !

Het is al grote sites overkomen ... (bv . http://www.etech.be/blog/duitse_bmw_website_verbannen_uit_google) en ze zijn er niet mals mee :)

vinc schreef:
Dit is dus rot, maar is dit fel efficient ? IK heb het nu niet over onze scoutssite die ik wil promoten Maar over een bedrijfje dat ik net uit de grond heb gestampt

Je indiceert hier toch ergens mee dat je een concrete situatie hebt, waarmee jehet graag eens zou proberen ... ik zou zeggen, doe een ander niet aan wat je zelf niet graag hebt. Een mooi internet begint bij jezelf :)

Probeer je bedrijf & dus bijhorende website iets uniek te geven, maar je mag natuurlijk niet verwachten dat als je het 100.00e bedrijf bent dat webhosting verkoopt, dat je onmiddelijk bovenaan de google search results hangt. (dat willen ze namelijk allemaal !)

Google herkent even rap een 'goede site' als dat het 'slechte site' vind.
Neem bovendien eens een kijkje op http://www.google.com/webmasters/ over hoe je je pagina's kan optimaliseren voor de zoekrobotten ...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.