Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Mrt 2024 0:27

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: windows vista
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2007 8:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Mijne pc is echt gek aan et doen, denk dat ik er een alles vanaf doe en windows opnieuw der op zet. Maar nu ben ik aan het twijfelen om vista te kopen. Maar ik vind niet op het internet of vista al fel geintegreerd is. Ik bedoel daarbij: Of externe programma's geen problemen hebben met vista.

heeft iemand ervaring? Of iemand daar iets van gehoord ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2007 8:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
De gouden regel is wachten tot alles goed werkt (ik heb ook 2 jaar nog gewerkt met windows 2000 toen xp al uit was)...

Zelfs op de olympische spelen willen ze geen vista gebruiken ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2007 10:50 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
Bolle schreef:
Zelfs op de olympische spelen willen ze geen vista gebruiken ...


dat klopt niet helemaal: http://life.tweakers.net/nieuws/48929/M ... pelen.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 19:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
mja, heb er trg XP op gezet! Heeft iemand wat ervaring ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 15:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Dec 2004 0:00
Berichten: 13
Mijne laptop draait al sinds april zonder enige moeite op vista.
Enkel nog maar moeite gehad met Acrobat Reader en Partition Magic. Ondertussen heeft adobe het acrobatprobleem zelf opgelost maar kon je zelf ook oplossen door de installer te runnen in windows xp-compatibiliteitsmodus.
Partition Magic was gewoon niet compatibel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 19:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
ik werk nu al enkele maanden met vista en tot hiertoe geen grote problemen gehad.
In het begin is het even aanpassen maar dat was in het begin bij xp ook.

Er zijn wel enkele programma's die nog niet werken op vista, Avid onder andere maar die lijst word elke dag minder.

Hetzelfde met drivers, in het begin was het vaak werken met beta dingen maar tegenwoordig is er voor alles al wel nen driver.

Ik heb die wel gratis gekregen via het school, of het de aankoop echt waard is kan ik niet echt zeggen. Als ge nog tevreden zijt met xp zou ik misschien daar bij blijven, vista kost nog wel wa geld natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2007 4:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2004 0:00
Berichten: 10
Woonplaats: Sint-Niklaas
Ik moet er niet veel van hebben van Vista ... zoals Bolle blijf ik ook liever wachten tot het echt stabiel is, de hardware er ook op vooruitgegaan is (vroeger was XP ook "zwaar" en nam het veel plaats in) Uiteindelijk vind ik Microsoft zijn XP nog zo slecht niet, ik vind ze stabiel.

Ik heb het even geprobeerd Vista maar het duurde niet lang dat het er af was, ik word echt simpel als er popups komen van: "U loopt een beveiligingsrisico omdat de automatische updates zijn uitgeschakeld" ... dan zeg je: "Zet meldingen van het beveiligingscentrum uit" ... krijg je de melding "U heeft de meldingen afgezet," dat was dan ook weer onveilig en van die toeren ... belachelijk vind ik. Je moest al echt ver in de instellingen neuzen om die meldingen deftig af te zetten. Meer show dan wat anders, het gevoel geven van veiligheid ... Dit vond ik ook wel straf: Netwerkproblemen bij vista

Maar waarschijnlijk binnen x jaar zal ik ook wel Vista op mijn pc hebben staan waarschijnlijk.

_________________
kriko meskes gemengd


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2007 15:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2007 17:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2004 0:00
Berichten: 10
Woonplaats: Sint-Niklaas
Hehe, dat bedoel ik ... deze zijn wel gephotoshopped zeker? maar het gaat er soms naartoe hehe

_________________
kriko meskes gemengd


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2007 9:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Aug 2005 14:43
Berichten: 46
Woonplaats: Gent
zelf thuis nog steeds XP, enkel bij vrienden en familie wat "gespeeld" met vista. Lijkt vooral heel fancy en flashy, beetje zoals XP aanvoelde t.o.v. win2k.

Gisteren hier op't werk voor 't eerst geprobeerd of Vista in ons bedrijfsnetwerk te wurmen valt, en dat lukt aardig. wel wat zoeken naar de netwerkinstellingen, maar zelfs onze bedrijfsapplicatie (beetje de levensader van ons bedrijf, echt keihard noodzakelijk om hier te kunnen werken) die nog uit het win95 tijdperk stamt, draait er netjes op. er was wel een issue, maar die had niets met vista te maken.

vooral het feit da ge al die aero en gadget toeters en bellen kunt afzetten en naar een gouwe ouwe win2k vormgeving kunt teruggaan zal imo veel collega's plezieren. en de computer draait er nog een pak votter mee, ook.

vooruitgang is een goeie zaak, maar als de workflow van een bedrijf erdoor gebroken wordt, dan is het soms beter om bij het oude te blijven. dus, onder het motto "if it ain't broken, why fix it?" doen we hier toch nog wel een poos door onder XP. die test op vista gisteren zal gewoon bij dat ene proefkonijn blijven. althans nog voor een tijdje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2007 0:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
Op mijn werk (*), waar ik mijn laatste dagen doorbreng nu om dan te veranderen van job, zijn we nog niet omgeschakeld naar Vista en bieden we ook geen support voor Vista, integendeel; we raden mensen aan XP te installeren wanneer ze een nieuwe machine kopen.

Wat wel een trend is, is dat er steeds meer en meer macs verkocht worden... :P :P

(* we onderhouden, updaten, installeren,... ruim 200 servers en netwerken bij kleine kmo's)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2007 19:56 
Offline
 
 

Geregistreerd: 27 Aug 2005 16:13
Berichten: 50
Woonplaats: Deurne
scoutsboekhoute schreef:
Wat wel een trend is, is dat er steeds meer en meer macs verkocht worden... :P :P

Kijk eens naar de iMac's en MacBook Pro.
Ik zou ook veel liever dat ding kopen, maar ik hou het toch bij een Linux-bak (met XP ernaast voor TV te kijken, want dat werkt nog niet op linux)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2007 22:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Dries schreef:
Ik zou ook veel liever dat ding kopen, maar ik hou het toch bij een Linux-bak (met XP ernaast voor TV te kijken, want dat werkt nog niet op linux)

mythtv installeren; is niet gemakkelijk, maar als het er eenmaal opstaat, heb je er dubbel en dik plezier van


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Dec 2007 1:47 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Ook bij mij op het werk een probleempje gehad met vista-clients.
Zelf maken we er nog geen gebruik van, zelfs 3 HP-laptops laten downgraden naar XP, anders zit je met 3 verschillende OS'n...

Het probleem was dat wnr je rdp deed naar een server bij ons de muisklikken achter kwamen. Je klikte dus 3x en na 5 seconden deed hij allevier de muisklikken...

Zelf is er nu ook wat het win2k-naar-xp-gevoel bij de invoer naar vista. Maw wachten tot het standaard is, veel gebruikt, en enkele service packs zijn :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 22:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Jun 2002 23:00
Berichten: 370
Woonplaats: Godinne
wel ik hou mijn hart vast voor het in de strot geduwde vista hasta la ;-)
voor het moment werkt de laptop nog perfect.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.