Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 18:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 22:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Hey,

Ik heb enkele vraagjes over bovenstaande subsidie

Meesten onder jullie zullen dit wel kennen, het betreft hier een waalse subsidie die tot 500€ van je voedselaankopen terugbetaalt indien het waalse producten zijn ! (indien niet gekend zie hier meer info : http://www.jeugdwerknet.be/nieuws/item/4532 )

Voor zover ik weet is deze vorig jaar ingevoerd (vorig zomer - ik ontdekte het natuurlijk na dat we op kamp zijn geweest :s), dus zou het best kunnen dat er scoutnetters zijn die reeds gebruik gemaakt hebben en hun ervaring hier kunnen delen.

Ik ben een beetje wantrouwig, want 500€ waals voedsel haal zowat elke scoutsgroep die met 100+ naar de ardennen gaat, deze subsidie zou in vele gevallen het aankooppatroon van een groep niet( of weinig) wijzigen (wat me toch de bedoeling lijkt)

Vroeg me soms af of hier geen addertjes onder het gras zitten ? (van de vorm dat ze niet betalen als je 'boerderij verslag' niet naar hun normen is -- of ze 'spa' niet accepteren als die in de carrefour is gekocht (carrefour is Frans - niet waals - als ik mij niet vergis) )

Vraag me ook af hoe je kan weten (in een grootwarenhuis dan) waar je Biefstuk of charcuterie vandaan komt !
Bovendien zijn de beschrijvingen op een kasticket (wat je als bewijs moet aanleveren) soms heel beperkt ...

Wellicht zoek ik het nu heel ver en zijn er geen problemen te verwachten, maar ik zou toch meer op mijn gemak zijn als iemand eens een gebruikservaring deelde :) :) :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 23:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Wij hebben die vorig jaar toegepast... Je raakt wel gemakkelijk aan die 500 euro hoor. Alleen je bakker al en lokalen winkeltjes... gewoon je bonnekes bijhouden en opsturen. Mijne mede groepsleider heeft dat in orde gebracht, zou eens tegoei aan hem moeten vragen maar het leek mij allesinds gemakkelijk te gaan...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 10:20 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
Citaat:
Om het best te voldoen aan de doelen van APAQ-W, en zo de aandacht van het agentschap naar
jeugdbewegingen toe verantwoorden, kunnen één van deze activiteiten gericht zijn op de Waalse
landbouw en haar producten.

De te vervullen opdracht is simpel.
Het volstaat om een klein – al dan niet geïllustreerd – verslag te maken met de nodige commentaren
over een van onderstaande thema’s.
    - Op de boerderij.
    De jeugdroep bezoekt een boerderij en becommentarieerd hetgeen ze opmerken over het
    werk van boer en boerin, over het leven op de boerderij, over de dieren of de akkers, …
    - Een Waals buffet.
    De jeugdgroep organiseert een typisch buffet of een speciale dag voor de ouders met
    producten uit de Waalse landbouw. In een verslag verhaal je over de voorbereidingen en over
    de dag zelf.
Is dat een grap of zo :lol: ? Ik ze me al lopen op de boerderij met een bende givers. Dan vraagt ge u wel af wie de beesten juist zijn :P. Of nog, we laten alle ouders afkomen om eens te komen eten. Zullen die effe content zijn dat ze meer dan 200km mogen rijden om wat kampvoer te mogen eten :mrgreen:

Dus maw, ge huurt een wei van een boer, ge trekt wat fotokes van die mens zijn stallen en beesten, ge schrijft een fictief verslagje en klaar is kees. Of wordt dat echt gecontroleerd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2008 16:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Zomboolio schreef:
Is dat een grap of zo :lol: ? Ik ze me al lopen op de boerderij met een bende givers. Dan vraagt ge u wel af wie de beesten juist zijn :P. Of nog, we laten alle ouders afkomen om eens te komen eten. Zullen die effe content zijn dat ze meer dan 200km mogen rijden om wat kampvoer te mogen eten :mrgreen:

Dus maw, ge huurt een wei van een boer, ge trekt wat fotokes van die mens zijn stallen en beesten, ge schrijft een fictief verslagje en klaar is kees. Of wordt dat echt gecontroleerd?


Nja Idem ditto voor mijn Verkenners ze :p >> maar voor de jongere leeftijden kan dit wel leuk zijn ?
Denk niet dat ze dit echt controleren, maar aangezien een scout toch eerlijk is :p is het toch maar een kleine moeite om dat es te doen ?

vinc schreef:
Wij hebben die vorig jaar toegepast... Je raakt wel gemakkelijk aan die 500 euro hoor. Alleen je bakker al en lokalen winkeltjes... gewoon je bonnekes bijhouden en opsturen. Mijne mede groepsleider heeft dat in orde gebracht, zou eens tegoei aan hem moeten vragen maar het leek mij allesinds gemakkelijk te gaan...


Lijkt mij ook dat we makkelijk aan dit bedrag geraken (denk zelf aan bakker alleen al :) ), bonnetjes worden zowieso bijgehouden. Juist omdat het zo "eenvoudig" is, dat ik het niet echt verstaa en me afvroeg of er geen addertjes waren ...

Welke opdracht van de 2 hebben jullie gedaan ? (buffet/boerderij)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2008 12:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Jun 2002 23:00
Berichten: 370
Woonplaats: Godinne
wel dat buffet vind ik persoon een geod idee om de laatste dag van je kamp te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.