Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 16:50

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Spam?
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 13:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Spam wordt vaak voorgesteld als alomtegenwoordig. Ik krijg echter nooit spam, niet dat ik het mis, dat niet. Ik wou alleen eens weten hoe het bij anderen zit. Krijgen jullie vaak spam? Hoe denken jullie daaar dan aan te komen? Staan jullie e-mailadressen dan misschien zomaar te grabbel in mailto-links?

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 15:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Volgens mij heeft spam veel te maken met je surfgedrag. Wie een beetje surfervaring heeft, weet dat hij zijn persoonlijke gegevens niet op de eerste beste site meegeeft, en zeker niet op sites waar het misbruik bijna af te lezen staat (aanbieidingen, gratis blabla, win dit-of-dat). Als je je verstand gebruikt, kan je echt al heel veel spam vermijden.

Zelf krijg ik ook amper spam (één, soms twee mailtjes per week). Misschien ligt het aan mijn mailleverancier (Belgacom)? Nochtans staan mijn mailadressen op verschillende websites. Ik heb de indruk dat de vaak besproken crawlers die mailadressen af sites plukken om te kunnen misbruiken, eigenlijk maar weinig voorkomen.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 16:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
Vroeger vulde ik netgens mijn mailadres in ( was @scarlet ) en ik kreeg tientallen smapmails per dag, nu bij telenet is dit veel beter


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 17:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2002 0:00
Berichten: 91
Citaat:
Nochtans staan mijn mailadressen op verschillende websites. Ik heb de indruk dat de vaak besproken crawlers die mailadressen af sites plukken om te kunnen misbruiken, eigenlijk maar weinig voorkomen.

komen toch redelijk veel voor.

Probleem eenmaal dat je eenmaal bekent bent ... Heb er momenteel redelijk veel last van stuk of 20 mails per dag. Toch vul ik nergens mijn pandora adres in. Maar thunderbird zijn spamfilter werkt wel goed ...

Grootste oorzaak van mails is nog altijd de forwardmails, mensen moeten is leren bcc gebruiken of de mailadressen te verwijderen voor deze te forwarden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 18:10 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
ik krijg op mijn @gmx.net adres makkelijk 60 tot 70 spam mails per dag, soms meer, op mijn advalvas.be maar enkele per dag. Bijde zijn forwarders naar een ander adres, maar die gmx ga ik toch stillaan opgeven.

Ook zeer tevreden over spamfilter van thunderbird


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 23:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Mijn adres staat heeft enkele jaren op elke pagina van onze scoutssite gestaan en heb eigenlijk geen last van spam op dat adres.

Zet je adres op nieuwgroepen en je bent verloren.
Ook krijg ik soms spam via een adres dat ik enkel gebruik om domeinen te registreren, wat echt niet zou mogen...

Spamfilters gebruik ik (nog) niet, behalve die die Telenet zelf ingebouwd heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2005 13:44 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Misschien is de beste manier om spam te vermijden 'Be Prepared'.
dwz. er wel op voorbereid zijn om spam te ontvangen.

Momenteel gebruik ik vier verschillende emailadressen. (buiten die van de website wel te verstaan)

a) 'serieuze' zaken (wordt enkel aan te vertrouwen gekende personen gegeven)
b) 'funny stuff' ( grappige filmpjes, moppen en andere zaken die sommigen naar de helft van hun adresboek doormailen).
c) één voor registraties van gratis software, etc. (een goede plaats om al die serienummers bij te houden)
d) één voor logins van websites en al de rest waarvoor men mijn emailadres slechts eenmaal nodig heeft.

A en b worden aan personen doorgegeven en gevraagd om correct te gebruiken. C en d worden op websites ingevuld.

a: geen spam
b: sporadisch spam
c: regelmatig spam + reclame van nieuwe versies van hun producten.
d: ongeveer één mail per 80 spam-berichten (voor het gefilterd werd)

Caygull.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2005 19:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Aug 2005 19:30
Berichten: 3
Woonplaats: Wommelgem
ik heb mijn oude adres moeten opgeven omwille van de enorme spam; probleem is; niet bij elke instantie/site waar je accounts hebt kan je je adres veranderen; dus moet ik het ander soms nog aanloggen, dan moet ik soms letterlijk tientallen mails eerst wissen!

Nu met mijn nieuwe account geen last meer

_________________
Ijver mee voor een rookvrije omgeving en word lid van Free my Lungs vzw --> http://www.freemylungs.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2005 19:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Sep 2004 23:00
Berichten: 22
ik zelf heb al jaren surfervaring en nooit kwam er spam.... en nooit is echt NOOIT ...
nu ik afgestudeerd ben, en mij online heb laten gaan wat betreft inschrijven op jobsites .. krijg ik bijna dagelijks leuke mails ivm mijn potentie en sperm hoeveelheid, de welke ik tevens met een diploma kan versterken ..

ik weet niet waar de lek zit, maar ze bestaat ...
ik bounce al die mails ook wel, maar de afzenders wijzigen steeds.

tis kut maar nie onoverkomelijk


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.