Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 22:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2007 14:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Hallo iedereen,

Hoewel het hier op dit forum best aardig vertoeven is, willen we al jaar en dag met Scoutnet méér mensen bereiken. Daarom hebben we beslist om dit jaar naast ons vast plekje op de zondagsmarkt Scoutnet ook zaterdag te vertegenwoordigen. Jupsah, we gaan workshops geven!

We zouden 2 workshops van 1u45 organiseren: eentje voor beginners, eentje voor gevorderden:
> Workshop 1: "PHP voor beginners": Hoe lok je bezoekers naar je scoutssite? Met interactiviteit natuurlijk! We leggen uit hoe je als webmaster met PHP aan de slag kan om zelf een dynamische website te bouwen.
> Workshop 2: "Website gehacked?!" Je hebt al wat ervaring in het bouwen van websites, maar zijn deze ook waterdicht? We kijken hoe hackers te werk gaan en geven tips om je scoutssite veiliger te maken.

En nu onze vraag hierbij: heb je zin om deze workshops mee voor te bereiden en/of te begeleiden? Geef dan hier een gil of mail ons op info@scoutnet.be. Let wel: om organisatorische redenen, zouden we vóór nu woensdag 30 mei iets van je moeten horen.

Voor wie het nog niet weet: Herfstontmoeting gaat door op 1 en 2 september 2007 op het domein van De Hoge Rielen in Kasterlee.

Aan zij die zich willen inschrijven: nog even wachten :wink:, meer info in de Over & Weer van midden juli!

To


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2007 19:42 
Offline
 
 

Geregistreerd: 27 Aug 2005 16:13
Berichten: 50
Woonplaats: Deurne
Leuk initiatief.
Ik ben al 3 jaar bezig met php.

Ik ken niet alle beveiligingslekken, maar weel wel, sql-injection, cross-scripting, lekke mail, ubb-hacking, onveilige includes, ... (daar kan ik op testen)

Verder heb ik php niet 100% onder de knie, maar wel al tot aan het niveau van oop.

Maar er is kans dat ik niet naar ho kan komen omdat dat tijdens de tweede zittijd valt (momenteel heb ik nog gene tweede zit, maar ge weet maar nooit).

Vandaar ga ik toch niet meedoen, al wil ik het wel, maar te weinig tijd. Maar ik steun het initiatief en mocht ik er zijn (geen tweede zit) kom ik zeker eens langs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2007 23:05 
Offline
 
 

Geregistreerd: 05 Dec 2006 9:15
Berichten: 18
prachtig initiatief!
zal proberen aanwezig te zijn op HO


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 7:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
klinkt zeer goed, en ik denk wel dat ik Workshop 2 ga volgen!

ik vrees dat ik niet over de nodige skills beschik om Workshop 1 te begeleiden. Sorry!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 17:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2006 9:46
Berichten: 64
Woonplaats: Humbeek
Waarom geen workshop geven over CMS systemen, voor heel veel groepen onbekend, ik kan me voorstellen dat bepaalde groepen niet over leiding beschikt die zeer veel bezig is in het informatica gebied (de websiteloze jaren voor mijn tijd bewijzen dit enigzins)

en met een goed cms kan zelfs een leek met dat kleine beetje computer ervaring een heel stuk verder op het internet..

Het is maar een idee.. Mocht er interesse zijn, kan ik steeds eens horen of niemand van het Joomla Developers Team wat meer uitleg kan komen geven, stomme dan wel is dat er maar 1 cms uit de doeken gedaan wordt terwijl er zovele goede systemen bestaan, maar daar heb ik niet echt contacten bij, misschien iemand anders?

_________________
Longboarding to Heaven °~


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 17:53 
Offline
 
 

Geregistreerd: 05 Dec 2006 9:15
Berichten: 18
Bij ons zijn ze vooral geinteresseerd in een basiscursus drupal ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 20:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Wil je kennismaken met Joomla, dan kan Jeugdwerknet je verderhelpen. Zij organiseren cursussen hierrond. Jeugdwerknet zal op HO ook workshops organiseren trouwens (eentje rond webdesign/HTML voor beginners en eentje over Publisher).

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2007 9:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
Do & Don'ts van Webdesign, here I come!




edit: of is dit geen workshop van Scoutnet? Want in de mail die ik aankreeg wordt er niet over gesproken...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2007 18:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Natrium schreef:
Do & Don'ts van Webdesign, here I come!




edit: of is dit geen workshop van Scoutnet? Want in de mail die ik aankreeg wordt er niet over gesproken...

Nah, da's een workshop van Jeugdwerknet. Minder technisch dan de onze (die van Jeugdwerknet gaat vooral over de inhoudelijke kant), maar ook leerrijk denk ik (maar uch, wie ben ik... :wink: ).

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2007 6:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
To schreef:
Natrium schreef:
Do & Don'ts van Webdesign, here I come!




edit: of is dit geen workshop van Scoutnet? Want in de mail die ik aankreeg wordt er niet over gesproken...

Nah, da's een workshop van Jeugdwerknet. Minder technisch dan de onze (die van Jeugdwerknet gaat vooral over de inhoudelijke kant), maar ook leerrijk denk ik (maar uch, wie ben ik... :wink: ).

To


ach ja, als gediplomeerd is de technische kant van de zaak niet zo'n probleem voor mij
Over usability etc weet ik echter geen r**t, dus dan toch maar hiervoor gekozen!
Ik moet wel toegeven dat ik getwijfeld heb tussen Website gehackt en de do's & dont's


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 18:25 
Offline
 
 

Geregistreerd: 05 Dec 2006 9:15
Berichten: 18
was te laat ...
werken en uitgaan zorgt ervoor dat je je pc niet meer bekijkt ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2007 12:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
ik hoop dat het niet de ballon was met ons kaartje die al direct in die boom bleef hangen :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2007 17:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
En intussen ook online: de samenvattingen en een presentatie van onze workshops! Check it out op http://www.scoutnet.be/nieuws/.

Tot volgend jaar?

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.