Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Jun 2017 21:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 16:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Hey,

We hebben problemen met onze e-maillijsten.

We krijgen fouten vanuit een emailadres naar een emaillijst van gmail adressen.

Verstuurd van
laur---.-----eyn@gmail.com

naar Afbeelding

en deze bevat (via advanced update via database)

> sar------------0@gmail.com
> nao----------e@gmail.com
> ba--------te@gmail.com
> pa--------on@gmail.com
> laur---.-----eyn@gmail.com



Delivery to the following recipient failed permanently:

Afbeelding

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 553 553 5.3.0 Rejected - see http://www.sorbs.net/ (state 13).

----- Original message -----

Received: by 10.227.199.5 with SMTP id eq5mr6353379wbb.2.1320246359166; Wed,
02 Nov 2011 08:05:59 -0700 (PDT)
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.227.159.205 with HTTP; Wed, 2 Nov 2011 08:05:38 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <CALahy6xAcoYZJyB_14CS7x5tiubDWn6hJusRwAA4QTB=eifbAw@mail.gmail.com>
References: <7BFF6FD6-2205-415A-B8AC-222A3AED001E@gmail.com>
<024C31C86F514F9B9D2A20EC9CF6FCAC@MAXDATA> <CALahy6wOa1rp1GfuQvTND0z_w2p=g2dg3h+J9HU_VnLjbv8HQQ@mail.gmail.com>
<CALahy6xAcoYZJyB_14CS7x5tiubDWn6hJusRwAA4QTB=eifbAw@mail.gmail.com>
From: Laur*** ** **eyn <laur---.-----eyn@gmail.com>
Date: Wed, 2 Nov 2011 16:05:38 +0100
Message-ID: <CAKnWyvHGwTfYwiY3ue7ue=bpHPBCR4JhnemBJc2JyvtNUryn-A@mail.gmail.com>
Subject: Re: Terrein/terrain 2012
To: Sara Rodriguez <***********@gmail.com>
Cc: eenheidsleiding <*********@zebras.be>
Content-Type: multipart/alternative; boundary=0015174c3684410e6604b0c1cfc7


Nog iemand dit probleem ? En wat doen we er aan ?
Ons emailsysteem wordt dagelijks gebruikt voor makkelijk +20 messages (zowel intern als extern) dus dit heeft wel een grote impact voor onze werking !

Mvg

De Zebras

[edit; emailadressen anti spam gemaakt :) ]


Laatst gewijzigd door Zebras281 op 03 Nov 2011 0:11, in totaal 3 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 16:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
kleine update. probleem komt voor op alle @zebras.be adressen

Als ik inlog op sorbs
(grappig, de registratiemail ervan komt toe in SPAM :) :) :) )

en ik doe : Database Check
- [zebras.be] Not found in the database
- [eenheidsleidi**@**bras.be] Not found in the database

ook als ik resolve to ip aanleg.

Volgens http://www.selfseo.com/find_ip_address_of_a_website.php staat zebras.be op 95.211.76.92 (of php info )

op het IP krijg ik volgende resultaten:
Information about 95.211.76.92 in the SORBS Database

Address/Netblock/Host Count/Instances Listing Type Latest Occurance
95.211.76.92 3 Spam 00:14:45 21 Oct 2011 GMT+00
95.211.76.92 3 Spamvertised 00:14:45 21 Oct 2011 GMT+00

Meeste records lijken 'delisted', maar ben niet zo vertrouwd met deze materie !
Het is me ook nog niet duidelijk of zebras.be nu blokeert of gmail; het lijkt alsof scoutsnet diegene is die blokeert ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 Nov 2011 12:54 
Offline
 
 

Geregistreerd: 03 Nov 2011 12:44
Berichten: 2
Beste,

Hetzelfde verhaal bij De Toekan...

Hieronder een voorbeeld van een email die verstuurd werd vanuit "ae************ns@yahoo.com"

Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<***@detoekan.be>:
Remote host said: 553 5.3.0 Rejected - see http://www.sorbs.net/ [MAIL_FROM]

--- Below this line is a copy of the message.



Sommige e-mails naar adressen van De Toekan gaan door en andere weer niet. Soms geeft hij zelfs één en dezelfde e-mail door naar bepaalde bestemmelingen met een Toekan-adres en naar andere dan weer niet.

Lijkt hetzelfde probleem te zijn. Bij mij zijn de problemen gisteren begonnen (1 november). Dat de problemen simultaan bij de Zebra's én de Toekan opduiken, kan uiteraard geen toeval zijn!

Blijkbaar is de scoutnet-server aangesloten op SORBS en staat het betrokken uitgaande emailadres op een of andere blacklist.

Hoe lossen we dit op? Want dit is inderdaad een probleem!!


PS: Ik dacht dat SORBS er vorig jaar mee ging kappen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 Nov 2011 22:30 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
we gebruiken inderdaad sorbs om spam tegen te houden.

We hebben sorbs nu verwijderd.

Laat hier zeker iets weten mocht je nog problemen ervaren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2011 11:22 
Offline
 
 

Geregistreerd: 03 Nov 2011 12:44
Berichten: 2
Beste,

Opnieuw problemen:

Citaat:
<elr@detoekan.be>:
Remote host said: 553 5.3.0 Spin Spam blocked see: http://spamcop.net/bl.shtml?98.138.91.148 [MAIL_FROM]


Geen Sorbs meer, maar wel Spamcop...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.