Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 10:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 19:31 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
De emails die door phpbb verstuurd worden voor account activatie komen niet altijd aan. Maar dikwijls wel.

Dit is natuurlijk ambetant omdat mijn medeleiding dan steeds bij mij komt klagen en ik kan hier weinig aan doen.

Het gaat hier voor zover ik weet enkel over hotmail adressen.

de site staat online op http://www.scoutsbets.be
het login systeem is het standaard van phpbb, ongewijzigd.

Het probleem ligt ofwel bij hotmail, of bij de server.

Is hier iets aan te doen, door mij of door jullie?

Mischien dat hotmail scoutsnet blocked, kunnen de admins hier geen mail voor sturen dan, voor dat te regelen met microsoft...
Skynet en andere providers verturen ook grote hoeveelheden mails naar hotmail, en worden zeker niet geblocked, dus dit moet zeker te regelen zijn!

met vriendelijke groeten,
Dimitri Demeer


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 21:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
hotmail is het probleem en we zijn op de hoogte

oplossing: geen hotmail gebruiken :wink:

gmail is een aanrader


mooie site btw


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 21:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
het kan zijn dat deze mails wel aankomen, maar in de junk box verdwijnen. Wij kunnen je, op eenvoudig verzoek, de log bezorgen van onze mailserver gedurende die periode, waar je zelf kan zien of de hotmail servers deze mail al dan niet aanpakten. Indien dit het geval is, is het hun verantwoordelijkheid om de mailafhandeling correct uit te voeren. Deze logs zouden we dan kunnen doorsturen naar, ik vermoed, abuse@hotmail.com of postmaster@hotmail.com. Deze adressen moeten volgens de rfc op elk domein aanwezig zijn, maar of we er wat gaan van horen is zeer twijfelachtig...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 22:19 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
jant schreef:
het kan zijn dat deze mails wel aankomen, maar in de junk box verdwijnen

Zou dat kunnen omdat er iets mis is met de manier waarop phpbb die mails opsteld? Bv: geen From of Reply-To ? Waardoor hij automatisch denkt: SPAM!

?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 22:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
hopla schreef:
jant schreef:
het kan zijn dat deze mails wel aankomen, maar in de junk box verdwijnen

Zou dat kunnen omdat er iets mis is met de manier waarop phpbb die mails opsteld? Bv: geen From of Reply-To ? Waardoor hij automatisch denkt: SPAM!

Wie bedoel je hier met 'hij'? In geval van hotmail zouden zulke mails dan op zijn minst in de junk box terecht moeten komen of geweigerd worden bij aflevering door onze mailserver (5xx foutmelding) Ze zomaar aanpakken en dan naar /dev/null (of hoe noemt dat bij Hotmail) is behoorlijk onbeleefd.
Onze server zal uitgaande mail een positieve score geven op gebied van spam, dus je moet het al erg gortig maken als hij hier geblokkeerd wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 22:52 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
Ik denk dat phpbb doorgaands perfect mails verstuurd. Dit is de eerste keer dat ik dit fenomeen tegenkom.

Het ligt volgens mij enkel aan de combinatie scoutsnet / hotmail.

En geen hotmail gebruiken is ook geen optie, ik gebruik het zelf niet, maar ik kan niet iedereen verplichten een ander email adres te nemen. Mijn medeleiding niet en zeker de ouders en leden die de site en forums bezoeken niet.

Ik zal eens een mailtje sturen naar hotmail daarover.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 22:58 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
overigens, sommige mails pakt hij wel aan.

Sommige leden krijgen hun mail via hotmail.

Ik denk persoonlijk dat als deze server teveel mail genereerd dat die overvloed van mails word aanzien als flooding en gewoon naar /dev/null gestuurd wordt.

Servers zoals die van skynet gaan dit niet hebben omdat hotmail zal weten dat dit een publieke mailserver is.

Van deze server weet hotmail niks, voor zover hotmail weet is dit een single host waar een spammer mails zit te genereren bij de vleet, dus vanaf een bepaald aantal, scoutsnet.be | /dev/null

Als dat het geval is is het een kwestie van hetmail even op de hoogte te brengen dat deze server wel degelijk te betrouwen is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Misschien goed nieuws...

http://postmaster.msn.com/cgi-bin/dasp/postmaster.asp

MSN Postmaster site launched
This site has been developed to give bulk e-mailers/senders, ISPs, e-mail service providers (ESPs), postmasters, and domain administrators a location to learn more about issues and solutions related to sending communications to MSN Hotmail consumers. This site includes:

1. The latest news and issues of importance pertaining to communicating with MSN Hotmail members
2. Our efforts to fight junk e-mail
3. Tools and information for postmasters and administrators for bulk e-mail senders
4. Tools and information for ISPs and ESPs
5. Required guidelines for sending communications to MSN members
6. Troubleshooting assistance for delivery issues


Maar dat zal toch wat voor morgen worden


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
jant schreef:
hopla schreef:
jant schreef:
het kan zijn dat deze mails wel aankomen, maar in de junk box verdwijnen

Zou dat kunnen omdat er iets mis is met de manier waarop phpbb die mails opsteld? Bv: geen From of Reply-To ? Waardoor hij automatisch denkt: SPAM!

Wie bedoel je hier met 'hij'?

De spam filter van Hotmail, die de mail dan in Junk wipt en waardoor mensen denken dat ze die mail niet gekregen hebben. Heb zo al veel klachten gehad van leiding dat ze die of die belangrijke mail naar de leidingslijst niet gekregen hebben, waarna ze de volgende dag droogjes vertellen: "Ah ja, 'k heb die mail wel gehad hoor, hij zat in mijn junk folder" ... (ik geef hún de schuld hoor, niet scoutnet)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:32 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
ik geef niemand de schuld. niet hotmail, niet scoutsnet of niet de leiding

in de junk mail folder moet je niet kijken, daar wordt verwacht enkel junk te staan...

Ik kan niet verwachten dat al mijn medeleiding computer wizards worden. Als informatici is het onze job ervoor te zorgen dat zij dat niet moeten weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:37 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

Ik denk dat dit best eens kan doorlopen worden dan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
trouwe_sneeuwuil schreef:
Ik kan niet verwachten dat al mijn medeleiding computer wizards worden. Als informatici is het onze job ervoor te zorgen dat zij dat niet moeten weten.


Mja, tis soms wel frustrerend hoor... Je mag nog op iedere groepsraad vertellen dat ze moeten in hun junk folder kijken en toch komt er op een dag weer iemand met dat verhaal... En dan is het moeilijk om hun niks te verwijten terwijl het blijkbaar toch jóuw schuld is dat ze die of die email niet gekregen hebben...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2006 23:43 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
het is idd frustrerend, maar die Sender Id lijkt de oplossing voor dit irritant probleem te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2006 8:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
trouwe_sneeuwuil schreef:
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

Ik denk dat dit best eens kan doorlopen worden dan?

Helaas is die reeds een jaar actief;

Code:
$ dig -t txt scoutnet.be

;; ANSWER SECTION:
scoutnet.be.            86400   IN      TXT     "ScoutNet Belgie/Belgique"
scoutnet.be.            86400   IN      TXT     "v=spf1 a ?all"


Ik merk echter wel dat die wizard van Microsoft 'm niet vindt, dus nog effe sleutelen... Aha, succes;

Citaat:
SPF Record Found
[OK] One or more functional SPF record(s) have been found for the domain scoutnet.be


Code:
$ dig -t txt scoutnet.be

;; ANSWER SECTION:
scoutnet.be.            86400   IN      TXT     "v=spf1 a ?all"


Ze doen precies wat moeilijk over extra (spam :) ) txt tags... we zullen best eerst het resultaat hiervan afwachten


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2006 13:14 
Offline
 
 

Geregistreerd: 10 Jan 2006 19:21
Berichten: 26
email gegenereerd via php komt vanaf leeuwaarden.scoutsnet.be

Daar vind ie geen record. Ik weet niet of dat nodig zou zijn, maar ik zeg het maar even. :wink:

Alvast bedankt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.