Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 18:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Trage mail
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 13:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Nov 2005 12:55
Berichten: 19
Woonplaats: Brussel
Het is mij al regelmatig opgevallen dat mails die verstuurd worden naar aliassen van Scoutsnet (die naar @defaunaten.be in ons geval) een eeuwigheid (twee uur of zo) onderweg zijn.
Waar kan dit aan liggen? Kunnen we hier zelf ook iets aan doen?

BTW Ik maak soms wel gebruik van aliassen die naar andere aliassen verwijzen (bijvoorbeeld akela@... naar tlwelpen@.., zodat ik maar één adres moet veranderen als er een andere Akela komt). Zou dit de vertragingen kunnen verergeren?

_________________
Nauwgezette Arend - A.J. Martijn Körvers
Hopman Verkenners & Gidsen, ELT & WWW
XIV FOS De Faunaten, Jette, Brussels Gewest

> E S T O T E P A R A T I <


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 15:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Puurs
Hoi,

Wij maken ook gebruik van die aliassen en ik doe het op dezelfde manier zoals jullie ook doen.

welpen|at|scoutskalfort.be --> wim|at|scoutskalfort.be --> wordt doorgestuurd naar mijn prive-mailadres.

en deze mails komen bijna direct aan.

Ik moet nu wel zeggen dat ik geen gebruik maak van een hotmail-adres.

Wss zit je probleem niet in die aliassen maar bij de provider waar het uiteindelijke prive-mailadres zit? Ben hier niet zeker van.

Greetz, Wim


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 15:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Nov 2005 12:55
Berichten: 19
Woonplaats: Brussel
scoutskalfort schreef:
Ik moet nu wel zeggen dat ik geen gebruik maak van een hotmail-adres.
Wss zit je probleem niet in die aliassen maar bij de provider waar het uiteindelijke prive-mailadres zit? Ben hier niet zeker van.


Ik gebruik gewoon de mailserver van mijn internetprovider (Coditel), en bij andere aliassen die ik gebruik, heb ik geen problemen.
Bij iemand anders waar ik het probleem vaststelde (vub.ac.be-severs) was het probleem wel zeer opvallend: Een moeder had in "To:" zowel het @defaunaten.be-adres als het @vub.ac.be-adres gezet waar de alias naar verwijst. De tweede mail (die via Scoutnet) kwam twee uur later in haar inbox...

_________________
Nauwgezette Arend - A.J. Martijn Körvers
Hopman Verkenners & Gidsen, ELT & WWW
XIV FOS De Faunaten, Jette, Brussels Gewest

> E S T O T E P A R A T I <


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 19:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Nov 2004 0:00
Berichten: 38
Daarjuist moest ik iets naar mijn eigen doormailen (hotmail naar hotmail) en die mail is 2 uur onderweg geweest, dus het zal wel aan hotmail liggen :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 20:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Als je zo'n probleem kan reproduceren (je kan dus een mail sturen die niet direct aankomt) kan je dadelijk erna dezelfde mail sturen met info@scoutnet.be in cc. Op die manier kunnen wij snel in de logs nagaan waar de vertraging optreedt.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.