Hey,
Iemand van onze leiding probeerde een mail te sturen naar een aantal adressen @scouts115.be en kreeg van hotmail een mail dat de mails niet waren aangekomen in bijlage zat een document genaamd details.txt met het volgende in:
Citaat:
Reporting-MTA: dns;bay0-omc2-s19.bay0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;BAY132-W22
Arrival-Date: Mon, 21 Jan 2008 00:02:08 -0800
Final-Recipient: rfc822;xxx@scouts115.be
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp;550 5.0.0 65.54.246.155 is on our blacklist - please visit
http://www.spinternet.be/blacklist/Final-Recipient: rfc822;xxx@scouts115.be
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp;550 5.0.0 65.54.246.155 is on our blacklist - please visit
http://www.spinternet.be/blacklist/Final-Recipient: rfc822;xxx@scouts115.be
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp;550 5.0.0 65.54.246.155 is on our blacklist - please visit
http://www.spinternet.be/blacklist/Ik heb de echte emailadressen evan vervangen door xxx.
Ik heb even nagekeken van wie dit ip adres is, blijkt het van microsoft te zijn en is blacklisted op spinternet (dus ook scoutnet). Dus het kan zijn dat mensen die van hotmail een mail sturen naar ons dat niet kunnen. Is er een methode om daar van af te geraken. Ik heb gevraagd om het ip adres uit de blacklist te verwijderen, maar is dat voldoende??
Een uur later heeft die persoon het nog eens geprobeerd via hotmail, en toen ging het wel. Dit waarschijnlijk omdat hotmail het via een ander ip adres heeft verzonden.