Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 18:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2004 16:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Aug 2004 23:00
Berichten: 2
Ik wou vandaag een PHP pagina testen op Scoutnet en kwam tot de vaststelling dat er enkel code getoond werd en niet het resultaat van die code... Zijn er problemen met de server? De pagina werkt perfect op een andere host.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2004 17:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2003 0:00
Berichten: 30
Geen problemen hier.
Alles werkt zoals het hoort


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2004 20:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Kan je eens de link van die pagina posten? (als er geen paswoorden of usernames instaan uiteraard...)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 8:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Is de extentie van de pagina wel 'php' ?

Probeer eens een simpele testpagina.

esl
Caygull


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 11:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Of misschien ben je de php-tags
Code:
<?php

  echo ("Ziehier php!");

?>

vergeten?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 11:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Aug 2004 23:00
Berichten: 2
Lol, ok heb et probleem gevonden nu... Ik wou hier die link plaatsen en toen zag ik het. Ik controleer altijd de site door hem te openen via FTP en blijkbaar kan hij op die manier geen PHP tonen ma de rest van de site wel. Bizar alsget mij vraagt...

Anywayz, als er mensen nog willen kijken naar de site:
http://vvksm_asse.scoutnet.be/nieuw/ (Work in progress dus er zullen dingen nog niet werken of slecht zijn)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 13:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
"Deze site wordt het best bekeken met Internet Explorer 5.5 of hoger op een resolutie van 800*600. Gebruikers met browsers zoals Mozilla en Firefox kunnen problemen ondervinden. U beschikt ook het beste over een breedband internet verbinding. Als u met Internet Explorer problemen ondervindt, kan u best de Microsoft Virtual Machine downloaden."

Als je je een beetje informeert zal je al snel merken dat je de mensen die andere browsers gebruiken dan IE zeker niet mag benadelen (zeg mij het mij als ik verkeerd ben, maar lees eerst volgende). Het liefst zou ik me van IE niets aantrekken, maar 90% van de surfers gebruikt nu eenmaal IE omdat het standaard bij Windows zit en (vooral) uit onwetendheid. Lees hierover:
Waarom IE slecht is.
Zeker niet iedereen heeft breedband, ook al is je site wat zwaar, toch is het geen goed idee vooraf te vertellen dat je breedband dient te hebben. Moeten de mensen die geen breedband hebben (kost geld!) zich dat aanschaffen om jouw site te bekijken? Nee toch! Het is alsof zij niet gewenst zijn op je site.
Hetzelfde geldt voor het aanduiden van een ideale resolutie. Het heeft gewoon geen zin. Als je een hogere resolutie hebt, ga je toch niet de resolutie verlagen of een ander scherm kopen? Zorg gewoon dat je site op verschillende resouties zichtbaar/leesbaar is (zoals nu trouwens het geval is) en laat die waarschuwing weg.

Ps: voor zover ik zie is de enige reden waarom Mozilla, Opera, Firefox, Netscape e.a. je site niet goed zouden tonen de halfdoorschijnende achtergrond, terwijl die het gemakkelijkst te verkrijgen is in die browsers! Zie: http://www.alistapart.com/articles/pngopacity/.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Laatst gewijzigd door sn1029 op 05 Aug 2004 19:59, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 17:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Hehe way to go sn1029 :) Een beetje constructieve kritiek op zijn tijd kan geen kwaad, ook als ze een beetje grof overkomt :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 19:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Mijn excuses. Een beetje frustratie op zijn tijd... . Was een nieuwe stylesheet aan het schrijven, lukte wondermooi, maar IE wilde weer eens niet mee, dan raakt een mens al eens gefrustreerd, surft wat doelloos rond en dan ziet ge zoiets staan... Soit, mijn excuses, ge moogt idd niet van iedereen verwachten dat ze alles weten en/of ze dezelfde mening hebben. Zal er een opbouwende versie van maken.

Zo beter?

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 20:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
sn1029 schreef:
Was een nieuwe stylesheet aan het schrijven, lukte wondermooi, maar IE wilde weer eens niet mee, dan raakt een mens al eens gefrustreerd

Ik begrijp perfect wat je bedoelt...

Een mens zou bijna Flash gaan gebruiken om van de standaard compliance problemen af te geraken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 21:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Al eens geprobeerd om flashfilmpje op een goede manier (die dus door de W3C-XHTML-validator geraakt) in een html-pagina op te nemen (truuk met de duif: zie ALA: lang, lang gelden)?
Flash is dan ook weer niet echt vriendelijk voor smallbandgebruikers, of je moet er echt al veel van kennen. Ik ken er alleszins al niet van. (dusz blijf ik op IE vloeken)

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 21:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2003 0:00
Berichten: 30
Als we toch bezig zijn met opbouwende kritiek:

Gelieve de links een leesbaar kleur te geven ten opzichte van de achtergrond. Ik moet ongeloofelijk voor moeite doen om er iets van te kunnen lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2004 8:33 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
mss. nog een leuk weetje:

wil je juist wel hebben dat de code getoond wordt, gebruik dan de bestandsnaam-extentie .phps


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.