Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 16 Nov 2024 12:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2004 17:42 

Gebruikers-avatar

Wij hebben voor onze nieuwe home pagina een flash filmke gemaakt en dat dan in de plaats van de jpg gezet.
Het filmpje werkt perfect alleen zitten we nu met het probleem dat de menutjes van de balk erboven niet meer uitscrollen.
Ze rollen waarschijnlijk nog wel uit maar komen achter het Flash filmke terecht.

Ik heb al wat opzoek werk vericht en da zou op te lossen zijn met nen z-index.
Dees heb ik dan geprobeert maar zonder veel resultaat, mischien zit der een fout in de code ofzo

Citaat:
<EMBED src="Home.swf" WIDTH="900" HEIGHT="350" autostart="false" loop="false" position="absolute" z-index="1" quality=high bgcolor=#FFFFFF NAME="Home"
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>

Weet der iemand wat er mis is of weet er mischien iemand een andere oplossing.
De oude versie kan je zien op http://www.scoutingranst.be en de nieuwe op http://www.scoutingranst.be/index.php?m ... lkom2.html

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2004 18:33 

Gebruikers-avatar

z-index is geen atrribuut van html elementen. Het is een css eigenschap en dus moet je die in het style attribuut van een html element zetten, zo dus:
{element style="z-index: 0"}

(De groter dan en kleiner dan bekjes worden geweigerd door het forum, vervang dus { en })

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2004 0:31 

Gebruikers-avatar

Ook in de oude versie zie ik niets uit het menu scrollen, ik kan je niet verder helpen.
En ik zie "Siegfried Nieuws - Your browser does not support this scrolling mechanism..." maar toch zie ik het nieuws voorbij scrollen.

Dit is correcte xhtml-code om een flash-filmpje in een webpagina te zetten:
Citaat:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="filmpje.swf?path=filmpje.swf" width="100" height="100">
<param name="movie" value="filmpje.swf?path=filmpje.swf" />
<p>Blijkbaar heb je geen Flash-bericht...</p>
</object>

Z-index is CSS (layers) maar ik denk niet dat javascript en flash zich iets van CSS zullen aantrekken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2004 6:45 

Gebruikers-avatar

dju das wel minder
het feit dat ge niets van de menu's ziet in de oude versie ligt waarschijnlijk aan uwen browsers dan, das den eerste keer dak daar iets van hoor

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2004 8:17 

Gebruikers-avatar

Citaat:
Ook in de oude versie zie ik niets uit het menu scrollen

Ik leek ook dit probleem te hebben , maar uiteindelijk komt het menu toch het duurt gewoon (te) lang om te laden. (IE 6 op breedband).

Caygull

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 14:15 

Gebruikers-avatar

da zou inderdaad met css op te lossen zijn:
HTML-code:
Code:
<div id="menu">het menu</div>
<div id="introflash">flash-movie</div>

CSS-code:
Code:
#menu{
  z-index: 999;
}

#introflash{
  z-index: 1;
}

Dit is slechts een principe, je kan de id's bij eender welk html-element zetten. Ik heb even snel naar je code gekeken en het is een verschrikkelijke rommelboel. Body en html worden twee keer afgesloten, het script voor het menu staat ergens verloren in de body (en dan nog in een tabel!), terwijl dit toch veel beter op zijn plaats zou staan in de head,...
Ook de layout in tabellen heeft een groot aandeel in de rommelcode,...
In het nieuwste onderwerp op het forum hier staat een goede link naar een site die handelt over layout met css.
(om je te overtuigen: kijk eens naar de code van: http://gouwlve.scoutnet.be/)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 14:40 

Gebruikers-avatar

het probleem is dat wij dat menu niet zelf hebben gemaakt, da is een module voor postnuke.
Het flash filmpje staat op een static doc (dit is ook een module die het mogelijk maakt om gewone html documenten te tonen binnen postnuke)
handige oplossing voor mensen die nog niks php kennen, maar dan komde natuurlijk wel zo een dingen tegen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 14:50 

Gebruikers-avatar

tja, daar ken ik niets van

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 19:35 

Gebruikers-avatar

sn1029 schreef:
(om je te overtuigen: kijk eens naar de code van: http://gouwlve.scoutnet.be/)

Tof! zelfs XHTML 1.0 Strict compliant ;-)

'k zit nu nog op HTML 4.01, maar ga in de nabije toekomst ook verschakelen op xhtml.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2004 10:53 

Gebruikers-avatar

Het voordeel van alles zelf te schrijven in HTML is dat je je code heel proper kan houden, maar het nadeel is dat het verschrikkelijk veel tijd vergt. Voorlopig ben ik nog geen 'content-management-system' (let op het dure woord) tegengekomen dat XHTML strict genereert. Zijn er mensen die wel zo'n systeem kannen? (ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2004 12:03 

Gebruikers-avatar

sn1029 schreef:
Het voordeel van alles zelf te schrijven in HTML is dat je je code heel proper kan houden, maar het nadeel is dat het verschrikkelijk veel tijd vergt.

Bah, dat valt reuze mee als je een goeie editor hebt (vim, vim, vim!! (sorry :)) en veel "oefent". Ik werk ook rechtstreeks op de scoutnet server (en maak dan af en toe eens een backup op mijn computer) dus dat spaart ook veel tijd uit als je niet meer voor elke kleine wijziging moet gaan uploaden.
Citaat:
Voorlopig ben ik nog geen 'content-management-system' (let op het dure woord) tegengekomen dat XHTML strict genereert. Zijn er mensen die wel zo'n systeem kannen? (ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn)

Nop. Niet dat ik er om geef...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2004 12:11 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

sn1029 schreef:
Het voordeel van alles zelf te schrijven in HTML is dat je je code heel proper kan houden, maar het nadeel is dat het verschrikkelijk veel tijd vergt. Voorlopig ben ik nog geen 'content-management-system' (let op het dure woord) tegengekomen dat XHTML strict genereert. Zijn er mensen die wel zo'n systeem kannen? (ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn)

Ik ben ook absoluut voorstander van zelfgeschreven spullen. Alleen zo doet je site precies wat jij wil en bepaal je exact hoe de code er uitziet. Ik vind een duidelijke scource-code ook heel belangrijk. Er kruipt veel werk in het mooi ordenen van je broncode (newlines, juist aantal spaties voor een tag om een duidelijke structuur te kunnen zien), zeker als je de code door php laat genereren. Maar daardoor merk je ook veel snel foutjes in je code op.

Je moet maar eens kijken naar de source-code van de verschillende pagina's op onze site. Ze zijn allemaal XHTML 1.0 Transitional valid.

En zo'n "content-management-system" dat maak je toch gewoon zelf? :wink: Akkoord: ook daar kruipt véél tijd in, maar het systeem zal dan ook hier precies doen wat jij wil, en dan kan je het ding ineens XHTML-valid maken. De belangrijkste dingen (lees: dingen die regelmatig een update moeten krijgen) op onze site kunnen aangepast worden via een admin-panel en zijn min of meer XHTML-valid.

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2004 12:38 

Gebruikers-avatar

To schreef:
En zo'n "content-management-system" dat maak je toch gewoon zelf? :wink: Akkoord: ook daar kruipt véél tijd in, maar het systeem zal dan ook hier precies doen wat jij wil, en dan kan je het ding ineens XHTML-valid maken.

Ah, ff verkeerd verstaan. Ik dacht dat het om webdesign spullen ging zoals Frontpage en Dreamweaver. Enfin van content-management-systemen weet ek niks, want momenteel ben ik én webmaster én content manager, dus kan ik het zowel zelf doen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2004 9:39 

Gebruikers-avatar

Ik werk nu samen met iemand die veel van php en mySQL kent voor de jeugdraadsite van Oosterzele. (ik doe enkel layout) Die persoon heeft een degelijk systeem ontwikkeld, de code is meestal wel XHTML. Het zwakke punt van het systeem is de online WYSWYG-html editor, die maar beperkte mogelijkheden heeft. Ik heb al veel gegoogled, maar nog niets beters gevonden, zeker niet voor XHTML en meestal zijn de editors enkel bedoeld voor IE of enkel voor niet-IE. Moest iemand er één kennen die wel goed is...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2004 18:18 

Gebruikers-avatar

Ik meen mij te herinneren (paar maanden geleden bij het googlen tegengekomen, niet schieten als het niet waar is) dat dreamweaver wel te overtuigen is om conforme xhtml te genereren door ergens een andere DTD te definiëren in de instellingen.
Er kwam nog teen en tander bij kijken, maar dat ben ik vergeten. (hmm ik had misschien beter gezwegen)

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur