Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 15 Nov 2024 23:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2004 19:00 

Gebruikers-avatar

Een tijdje geleden heb ik (via dit forum denk ik) een programmatje gevonden dat je helpt bij het beheren van je tak- of groepskas. Ik heb het toen niet uitgeprobeerd omdat ik geen Access had (nu nog niet, maar dat valt wel te fixen :wink: ), maar ondertussen ben ik de site waar ik het had gevonden kwijtgespeeld. Weet iemand waar ik dit kan vinden? En gebruikt iemand dit programma ook? En zoja, trekt da op iets, of kunt ge evengoed excel gebruiken?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2004 19:39 

Gebruikers-avatar

kijk hier

heb het weleens geprobeerd, maar het werkte niet altijd zoals ik wou :?

maja, zelf eens proberen is natuurlijk nog beter

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2004 20:21 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Inderdaad, het ding heet Tak-Kas en sinds we het on-line plaatsten, hebben al 125 mensen het programma gedownloaded (zelfs Nederlandse scouts). Het programma is inderdaad nog niet perfect, maar het is alvast een begin en bij ons heeft het zijn diensten al wel bewezen.

Er wordt ook gedacht aan een grondige update die de toegankelijkheid serieus moet verbeteren, maar er zijn een aantal beperkingen opgelegd door Visual Basic en de programmeur is er nog niet helemaal uit hoe we een gebruiksvriendelijke update(module) moeten maken. Bij die update (in testfase momenteel versie 2.04) moeten er onder andere aanpassingen aan de databases gebeuren. Daar moet dus een afzonderlijk update-programma voor gemaakt worden... Ook het programma compatibel maken voor gebruik op 600*800 px lijkt niet zo eenvoudig.

Anyway, je vindt de previews en download-sectie op http://tak-kas.scoutsmeerdaal.be .

Bye!

To

[edit: spatie na url zodat deze juist wordt weergegeven]

Laatst gewijzigd door To op 27 Mei 2004 23:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2004 22:10 

Gebruikers-avatar

To schreef:
Inderdaad, het ding heet Tak-Kas en sinds we het on-line plaatsten, hebben al 125 mensen het programma gedownloaded (zelfs Nederlandse scouts). Het programma is inderdaad nog niet perfect, maar het is alvast een begin en bij ons heeft het zijn diensten al wel bewezen.

Er wordt ook gedacht aan een grondige update die de toegankelijkheid serieus moet verbeteren, maar er zijn een aantal beperkingen opgelegd door Visual Basic en de programmeur is er nog niet helemaal uit hoe we een gebruiksvriendelijke update(module) moeten maken. Bij die update (in testfase momenteel versie 2.04) moeten er onder andere aanpassingen aan de databases gebeuren. Daar moet dus een afzonderlijk update-programma voor gemaakt worden... Ook het programma compatibel maken voor gebruik op 600*800 px lijkt niet zo eenvoudig.

Anyway, je vindt de previews en download-sectie op http://tak-kas.scoutsmeerdaal.be.

Bye!

To

Zonder het puntje achter de link zal het beter gaan.
Nu gaat de link gewoon naar de homepagina.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2004 18:34 

Gebruikers-avatar

Bedankt!

Blijkbaar is Access toch iets moeilijker te vinden dan gedacht, dus voorlopig zal het bij Excel blijven...

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur