Nieuw probleem ondekt vandaag:
Als ik het juist voor heb, is met de public_html-switch ook meteen een eind gemaakt aan het werken onder de naam van apache. Vanaf nu gebeuren veranderingen aan bestanden dus onder je eigen sn-nummer. Helaas-speculaas heeft dat ook
gevolgen voor wie gebruik maakte van een 5de parameter in het mail-statement.
Om bij het return-path niet "apache@leeuwarden.scoutnet.be" maar "afzender@mijngroep.be" te krijgen, gebruikte ik na een tip op dit forum volgende regel:
Code:
mail("", $onderwerp, $body, $hoofd, "-f $email_afzender");
Nu blijkt dit toegevoegde 5de parameter niet meer te werken. Mailtjes worden nu standaard van onder
snXXXX@scoutnet.be verzonden. Een beetje vervelend dat ik dat niet wist, want daardoor lagen anderhalve week blijkbaar een aantal scriptjes op onze site plat.
Meteen een vraag aan toevoegen: is het niet mogelijk op de één of andere manier om dit te veranderen? Persoonlijk denk ik al een tijdje aan een
postmaster@mijngroep.be-adres waarop onleverbare mailtjes terecht komen. Nog beter zou eigenlijk zijn dat er toch nog kan worden meegegeven waar mailtjes moeten terecht komen, afhankelijk van mailtje tot mailtje (voor het mailplatform op ons intranet was het zo ingesteld dat undelivery-mails teruggestuurd werden naar de leiding die de mail verzond).
Of is dit iets voor het pro-account?
To