Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 18 Nov 2024 19:38

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 12:40 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Hallo,

Vanavond komt onze nieuwe site online. Daarvoor zijn er uiteraard wat "onderhoudswerken" nodig. Hoe zorg ik ervoor dat iedereen die naar om het even welke pagina binnen het domein http://www.scoutsmeerdaal.be surft, terecht komt op http://www.scoutsmeerdaal.be/index.php ?

Ik heb een en ander geprobeerd met .htaccess (daar moet het zeker mee lukken), maar kwam niet tot resultaat. Ik geloof dat hier ooit al iemand iets gelijkaardigs gepost heeft, maar ik vind de post niet terug. Wie kan (snel; 't is voor vanmiddag :) ) even helpen? Bedankt!

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 12:54 

Gebruikers-avatar

misschien ben je hier iets mee:

http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/redirect-htaccess.php

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 13:13 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

scoutsboekhoute schreef:

Bedankt, zo simpel was het antwoord dus! :wink:

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 17:55 

Gebruikers-avatar

volgens mij lukt dit niet met een redirect maar zul je met rewriting moeten werken, toch als je alles van scoutsmeerdaal.be wil redirecten (redirect / /index.php).
Dit zal wel werken als je de tijdelijke pagina op een andere server zet (of ander account)

als je "Redirect / /index.php" gaat gebruiken kom je denk ik in een oneindige lus terecht, aangezien /index.php ook onder "/" valt en dus opnieuw zal 'geredirect' worden.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 21:28 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Hiermee lukte het:
Code:
Redirect /web http://www.scoutsmeerdaal.be

Bedoeling was: alle requests voor bestanden binnen de map <i>web</i> (waar ook heel onze site insteekt) door te verwijzen naar de algemene index.php (waar boodschap op stond). Dus: een <i>.htaccess</i> gezet in de map <i>web</i> met bovenstaande inhoud. En dat lukte prima zo!

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 22:14 

Gebruikers-avatar

Totaal irrelevant, maar:

Ik was eventjes aan het rondneuzen op uw site en ik las
Citaat:
Daardoor is de site nu nog compatibeler met andere browsers

Ik wil toch eventjes muggeziften en zeggen dat indien ik de site met Opera bekijk, er toch vanalles misloopt. Just is just ! :lol:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 22:29 

Gebruikers-avatar

'k Moet wel zeggen, hij ziet er schoon uit jullie nieuwe site :) Niet zo heel verschillend van de vorige, maar toch net dat ietsje meer dat het nog nodig had!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2004 23:16 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Zomboolio schreef:
Totaal irrelevant, maar:

Ik was eventjes aan het rondneuzen op uw site en ik las
Citaat:
Daardoor is de site nu nog compatibeler met andere browsers

Ik wil toch eventjes muggeziften en zeggen dat indien ik de site met Opera bekijk, er toch vanalles misloopt. Just is just ! :lol:

Ik weet dat er nog iets foutloopt bij de onderste menu-items in Opera. Waarom is me een groot raadsel, dus als jij raad weet, dan luister ik er graag naar! Het doet zich niet voor in IE, Firefox, Mozilla en Netscape. Voor de rest zou alles in Opera perfect moeten werken (bij mij toch).

Bij deze wil ik trouwens graag Pieter van scoutswindeke bedanken, hij heeft me een paar keer terug het rechte pad opgeholpen bij het het verbeteren van de css-code.

Een sitecheck waarop jullie zware kritiek mogen uiten, volgt nog wel (maar da's hier inderdaad offtopic). Toch bedankt!

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2004 10:55 

Gebruikers-avatar

Er moet blijkbaar een mailtje verloren gegaan zijn, over Opera stond er dit in:
Citaat:
Opera
Heb ik al menig maal last gehad van dat probleem. Het wordt verholpen door ul{width: 100%; }. Dan staat uw menu i.p.v. rechts links, wat niet de bedoeling is. Als je dan bij li{float: right;} zet, dan krijgt je je menu terug rechts, maar in omgekeerde volgorde. Ik heb dat opgelost door mijn menu-items van achter naar voor uit te schrijven. Niet meteen de properste oplossing, maar het werkt wel. Als je een andere oplossing vindt mag je me die gerust laten weten.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2004 11:33 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

sn1029 schreef:
Er moet blijkbaar een mailtje verloren gegaan zijn, over Opera stond er dit in:
Citaat:
Opera
Heb ik al menig maal last gehad van dat probleem. Het wordt verholpen door ul{width: 100%; }. Dan staat uw menu i.p.v. rechts links, wat niet de bedoeling is. Als je dan bij li{float: right;} zet, dan krijgt je je menu terug rechts, maar in omgekeerde volgorde. Ik heb dat opgelost door mijn menu-items van achter naar voor uit te schrijven. Niet meteen de properste oplossing, maar het werkt wel. Als je een andere oplossing vindt mag je me die gerust laten weten.

Mailtje niet verloren gegaan :wink: , die oplossing werd al gebruikt nog voor Zomboolio ging kijken.

Het nieuwe probleem (wat ik hierboven bedoelde) is dat ik de onderste menu-items niet kan aanklikken: als je met de muis de submenu-items overloopt (hover), dan gaat telkens na ongeveer de helft van de items het menu plots weg. Zo kan ik bij de items onder "Takken" tot vóór "Givers" (4 items), bij "Foto's" tot vóór "Werkjaar 1994 - 1995" (10 items); als je nog lager probeert te gaan, verdwijnt het menu plots. Het originele voorbeeld van A List Apart (http://www.htmldog.com/articles/suckerfish/example/) heeft daar blijkbaar geen last van...

Ik gebruik Opera 7.52. Iemand die weet hoe je het kan oplossen voor de (schare doch ook graag geziene) Operagebruikers? Zoals gezegd doet het probleem zich niet voor in IE (6.0), Firefox (1.0), Mozilla (1.7.1) en Netscape (7.2).

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2004 11:39 

Gebruikers-avatar

Oeps, sorry, ik gebruik heel zelden Opera en heb niet eerst een kijkje genomen...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2004 1:42 

Gebruikers-avatar

Afbeelding

moehahaha...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2004 10:54 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Strange! Ik gebruik zelf ook Firefox (1.0), en heb het probleem niet voor. Misschien even uitleggen hoe komt:

Ons intranet is nog niet vernieuwd. Omdat we vroeger met iframes werkten, moést ik het oude intranet ook nog met een iframe invoegen in de nieuwe site. Zoals je wel weet, kan je geen procentuele hoogte aan zo'n iframe geven; vandaar dat ik de resolutiehoogte opzoek met een javascriptje, en zo het iframe zo goed mogelijk probeer af te stellen op jouw scherm. Maar blijkbaar geraakt dat scriptje bij jouw browser in een oneindige lus...

Zo ziet de php-code van index.php eruit:
Code:

// ****: in de post hieronder heb ik <scrip... moeten vervangen
// door >script om het te kunnen posten op dit forum

if (eregi("Netscape",$HTTP_USER_AGENT)) {
  $h_eraf = "380";
} else {
  $h_eraf = "375";
}

if (!isset($_REQUEST['hoogte'])) {
  echo ("\n  >script language=\"javascript\">"); // ****
  echo ("\n    <!--");
  echo ("\n    document.location = \"index.php?hoogte=\" + screen.height;");
  echo ("\n    //-->");
  echo ("\n  >/script>"); // ****
} else {
  $hoogte = $hoogte-$h_eraf;
}

if ($hoogte <> "") {
  echo ("<div><iframe name=\"scoutsmeerdaal\" src=\"index2.php\" width=\"100%\" height=\"$hoogte\" frameborder=\"0\" scrolling=\"yes\"></iframe></div>");
} else {
  echo ("<div><iframe name=\"scoutsmeerdaal\" src=\"index2.php\" width=\"100%\" height=\"100%\" frameborder=\"0\" scrolling=\"yes\"></iframe></div>");
}

Getest en goedgekeurd in IE (6.0), Firefox (1.0), Mozilla (1.7.1), Netscape (7.2) en Opera (7.52). Iemand die de fout vindt? (misschien $_REQUEST vervangen door $_POST?)

To

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur