Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 17 Nov 2024 14:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2005 20:11 

Gebruikers-avatar

scoutskalfort schreef:
Code:
! 'cat $HOME/mailing/lijst'

' != `

` ofte een backtick wil zeggen dat hetgeen binnen de backticks moet geevalueerd worden door de shell en het resultaat in de plaats moet komen.

Dus verander je ' door ` en alles zou moeten in orde zijn.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2005 20:17 

Gebruikers-avatar

@janbart:
Pm eens je volledige procmailrc en je logfile. Want ik graak er niet helemaal aan uit.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2005 20:18 

Gebruikers-avatar

Wederom merci hopla,

jij hebt wel veel kennis ervan zie ik zo.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jan 2005 12:58 

Gebruikers-avatar

Heeft er al iemand opgemerkt dat wanneer je een mail opvangt met procmail, maar het adres staat in de Bcc, dat dan alles in de soep loopt?
Diene Bcc staat namelijk niet in de headers, en kan je der ook nie op testen...
Hoe kan je nu een regelke maken dat hij een adres op To, Cc én Bcc opvangt?

Ondertussen is m'n probleem van de vorige keer wel al opgelost, blijkbaar moest er gewoon
Code:
:0f

staan ipv
Code:
:0 fwh

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 15:51 

Gebruikers-avatar

ik heb even zitten testen, en als ik een mail stuur (via gmail) naar een lijst (procmail dus) dan komt deze niet toe bij men hotmailadres, heeft er iemand nog dit probleem... ? En hoe kan je dit oplossen ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 18:02 

Gebruikers-avatar

scoutsboekhoute schreef:
ik heb even zitten testen, en als ik een mail stuur (via gmail) naar een lijst (procmail dus) dan komt deze niet toe bij men hotmailadres, heeft er iemand nog dit probleem... ? En hoe kan je dit oplossen ?

Net een testje gedaan (van gmail naar lijst, naar hotmail) en dat werkt perfect. Mss hotmail die wat achter loopt? Of een foutje in procmailrc?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 18:54 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

hopla schreef:
scoutsboekhoute schreef:

Net een testje gedaan (van gmail naar lijst, naar hotmail) en dat werkt perfect. Mss hotmail die wat achter loopt? Of een foutje in procmailrc?

Inderdaad, de laatste dagen zit er weer geregeld serieuze vertraging (meerdere uren) op de mailverwerking bij Hotmail... alweer een goeie reden om daar weg te blijven? :wink:

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 20:49 

Gebruikers-avatar

BELANGRIJK:

Ik heb ergens een foutje gemaakt bij de code voor het taggen van mailinglijsten en heb dat nu pas ontdekt :oops:

De code was dus
Code:
:0 fhw
* ^TO_leiding@gisco\.be
* !^Subject:.*\[leiding\]
* ^Subject:\/.*
| formail -I "Subject: [leiding]$MATCH"
:0 a
! `cat $HOME/mailing/leiding`

Alle mail die dus naar leiding wordt gezonden en waar geen [leiding] tag in zit wordt dus getagged en als dat taggen succesvol is dan wordt de mail naar alle leiding gezonden.

Nu wanneer er al een [leiding] tag in de subject line zit dan evalueert het eerste recipe niet en voert procmail dus het tweede recipe niet uit. De mail wordt dus niet verzonden naar alle leiding :(

Deze code doet dat wel (ik denk dat er iets beter is met gebruik van { en } maar ik wilde snel 'een' oplossing hebben):
Code:
:0 fhw
* ^TO_leiding@gisco\.be
* !^Subject:.*\[leiding\]
* ^Subject:\/.*
| formail -I "Subject: [leiding]$MATCH"
:0
* ^TO_leiding@gisco\.be
! `cat $HOME/mailing/leiding`

Het eerste recipe kijkt er dus voor of de subject line al dan niet getagged moet worden en zorgt er voor dat er getagged wordt indien nodig. Het tweede recipe zend gewoon zonder meer de mail door naar alle leiding.

Mijn excuses mocht je hierdoor problemen ondervonden hebben.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2005 15:16 

Gebruikers-avatar

hallo,

mails gestuurd via een gmail adres naar een hotmail adres in een lijst komen dus niet toe, heb al meerdere keren geprobeerd. Aan wat zou dit kunnen liggen, en hoe valt dit op te lossen (buiten iedereen van de leiding hotmail af te raden) ?

Als jullie even willen testen, graag, stuur dan een mail naar test@scoutsboekhoute.be en die zou dan op drie verschillende adressen moeten toekomen (hotmail; unief; gmail)

alvast bedankt
linker,
wim

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2005 17:00 

Gebruikers-avatar

scoutsboekhoute schreef:
hallo,

mails gestuurd via een gmail adres naar een hotmail adres in een lijst komen dus niet toe, heb al meerdere keren geprobeerd. Aan wat zou dit kunnen liggen, en hoe valt dit op te lossen (buiten iedereen van de leiding hotmail af te raden) ?

Als jullie even willen testen, graag, stuur dan een mail naar test@scoutsboekhoute.be en die zou dan op drie verschillende adressen moeten toekomen (hotmail; unief; gmail)

alvast bedankt
linker,
wim

Wij hebben ook problemen gehad met mail die niet aankwamen bij hotmail, maar hebben dit kunnen oplossen door de e-mailalias toe te voegen aan de e-maillijsten van je hotmail acount.
Instellingen > Post > Bescherming tegen ongewenste e-mail > E-maillijsten
Sindsdien geen problemen meer

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2005 17:59 

Gebruikers-avatar

Ik denk dat hotmail adhv de headers beslist om mail van mailinglisten al dan niet door te laten. Met formail kan je mail headers purgen denk ik en enkel de headers over laten die belangrijk zijn om de mail van scoutnet tot bij hotmail te krijgen. Nu staan die headers nog al redelijk vol met allerhande brol.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2005 15:36 

Gebruikers-avatar

Om de failure noticen en andere missen naar de afzender te sturen, en niet terug naar uw sn....@leeuwarden.scoutnet.be adres, dit helemaal bovenaan zetten:
Code:
VAN=`formail -rtzxTo:`
SENDMAILFLAGS="-oi -f $VAN"

Dienen To: geeft wel degelijk den afzender terug, heel raar, maar keb da ergens zo zien staan. (vraag me niet meer waar) Er stond bij dat newbies de logische fout zouden maken om daar From te zetten, maar da werkt dus niet...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2005 16:20 

Gebruikers-avatar

mag ik hier nog een vraagje over stellen? hoe stuur je een email door naar je sn....@scoutnet.be? Dus de recipes zijn afgelopen dan stond er dat je het dan doorstuurt naar een emailadres. Nu wil ik dat mijn scoutnet-adres zijn.

maar sn...@scoutnet.be zou niet werken, mss `cat /var/mail/sn...` wel ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Feb 2005 14:25 

Gebruikers-avatar

en nog eentje: ik heb de indruk dat berichten met een leeg subject niet getagged worden? in de log staat er bij goede berichten een lijntje FROM, Subject en de cat-actie, maar bij een een bericht zonder subject valt die subject-lijn weg (ik dacht dat ie dan gewoon 'subject:' en dan niets zou zeggen)

iemand een oplossing daarvoor?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Feb 2005 7:55 

Gebruikers-avatar

iemand?

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur