Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 18 Nov 2024 15:30

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: cursus
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 20:48 

Gebruikers-avatar

beste webmasters

ik had eens een vraagje zou het niet mogelijk zijn om een cursus of een goede tutorial te organiseren, ik ben zo één van die ongelukkige mensen die alleen kennis heeft van aspx en andere. Maar ik zie de voordelen van php en mysql wel in! ik ben reeds een tijd op zoek naar goede informatie omtrent deze onderwerpen maar vind maar weinig goede info en wil geen scripts van andere zomaar bijeen plakken. Ik denk dat er nog andere zijn die een beetje met hetzelfde probleem zitten. zouden jullie er misschien eens over kunnen nadenken?

groetjes

een ongelukkige mindere-php kenner :cry:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 22:02 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Jeugdwerknet organiseert elk jaar een aantal cursussen (waaronder eentje over php) voor jeugdwerkers. Meer info vind je op de website van JWN.

Ook op internet vind je wel wat studiemateriaal bij elkaar. Uiteindelijk zal je het toch moeten leren door het gewoon te doen. Proberen met vallen en opstaan, that's it.

En als ook dat nog niet genoeg is: we zijn met Scoutnet aan het nadenken over een activiteit voor webmasters, ergens dit najaar. Alleen weten we nog niet goed wat, maar misschien hebben jullie wel zin in een paar workshops? Of liever een lan-party? Of nog wat anders? Aan iedereen die ideeën heeft: just shoot.

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 22:22 

Gebruikers-avatar

een workshop over design! Ik word zot van kleurencombinaties en buttons maken in photoshop, en dan nog iets dat ergens op trekt en samenhangt...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 23:45 

Gebruikers-avatar

dat is een hele goeie, daar heb ik zelf ook de meeste problemen mee om iets deftigs op het scherm getoverd te krijgen zonder overkill en dergelijke

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 10:02 

Gebruikers-avatar

Als er een cursus komt over design, ben ik ook zeker geïnteresseerd. Bij mij is het ontwerp toch altijd een werk van lange adem, een beetje kennis zou niet misstaan.

Is er hier eigenlijk niemand die iets grafisch of i.v.m. webdesign studeert? Misschien kan die boeken aanbevelen?

Citaat:
Of liever een lan-party?

Ik zie het verband tussen lan-party en webdesign niet meteen. 't Is alleszins niets voor mij, tenzij er Tetris gespeeld wordt, daar was was ik vroeger nog wel goed in.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 16:40 

Gebruikers-avatar

Mss kunnen we hier eens een gezamenlijk php probleem zoeken, een applicatie die veel mensen zouden willen maken of zo. En dan proberen we die samen op te lossen op de activiteit voor webmasters? Waarschijnlijk lieftst iets met php en mysql, niet te moeilijk zodat we het kunnen maken in +- 2 uur en zodat iedereen kan volgen.
Voorwaarde is dan wel dat we volledig vanaf nul beginnen die avond en dat er niemand is die al 'voorbereidend' werk gedaan heeft anders zijn de beginners niet mee.
We zouden dan de avond zelf 1 iemand kunnen aanstellen om dat een beetje te coördineren en dan laat je de mensen maar ideeën spuien en vragen stellen.
Ik dacht aan een gastenboek of een inschrijvings formulier of zo... Kan zelfs interessant zijn voor de mensen die zo'n dingen in no-time maken, er zullen altijd wel niet iets andere/betere methoden zijn.

En een lanparty zie ik ook wel zitten, maar dan liefts oudere spellen zoals HL1, TFC, Q3, oude race games, Age of Empires,... want mijne laptop heeft geen zo'n goeie GPU :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 17:46 

Gebruikers-avatar

Een lan-party kan eventueel ook gecombineerd worden met uitwisselen van ideeën over bv php of design of het uitwisselen van andere minder officiëlezaken ;-) zodat iedereen zijn ding er kan vinden... :roll:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 21:31 
Site Admin
Site Admin

Citaat:
Mss kunnen we hier eens een gezamenlijk php probleem zoeken...

ik heb mss. wel iets. Zal wel nooit in 2uur geklaard zijn. Maar als aanzet om nadien verder te werken is dit niet slecht.

Ik denk aan het maken van een mass-mailing systeem:
-webformulier waar je de bestemmelingen kan selecteren. (ingave van query of kiezen van een voorgeprogrammeerde query)
-uploaden + selectie van de mail-template
-beheer van de images die (eventueel) meegestuurd worden
-schedulen voor het eigenlijke verzenden (mails niet versturen via apache)

een groot project, maar wel eentje die de moeite waard is.

en nadien spelen we dan een spelletje natuurlijk.

Profiel  

Titel: cursus
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 21:38 

Gebruikers-avatar

Haai,

Mijzelf ff voorstelle.. Ik ben Matthias, webmaster van KSA Rotselaar.
Ik ben ook nog op zoek naar een basic cursus html, zou iemand mij die kunne bezorgen?? Of mij laten weten waar ik er een goeie vind..

Bedankt,
Matthias

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 21:41 

Gebruikers-avatar

wow,

Heb blijkbaar ff iets misgetypt, ik bedoel weldegelijk php ipv html. :)

Excuseer

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 21:44 

Gebruikers-avatar

http://www.zeus.rug.ac.be/pubs/php/php.pdf

De beste nederlandstalige cursus die te vinden is...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 21:57 

Gebruikers-avatar

thanx

kunt gij mij toevallig ook helpen met .htaccess??
Ben een volstrekte beginner op dat vlak,
heb iets gelezen van bepaalde programmas die je nodig hebt om de .htaccess en -paswd e.d. aante maken, maar vindt het niet echt en snap er ook niet veel van...

Matthias

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 22:00 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

sn1204 schreef:
thanx

kunt gij mij toevallig ook helpen met .htaccess??
Ben een volstrekte beginner op dat vlak,
heb iets gelezen van bepaalde programmas die je nodig hebt om de .htaccess en -paswd e.d. aante maken, maar vindt het niet echt en snap er ook niet veel van...

Matthias

Wat wil je precies met die .htaccess bereiken? (je kan het voor ontzettende veel verschillende dingen gebruiken; ik denk dat jij het wil gaan gebruiken om een deel van je site af te schermen?)

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 22:04 

Gebruikers-avatar

dat is idd de bedoeling: als je eens op onze site gaat kijken zal je onder "members" drie login knoppen vinden, als je daar op inlogt, krijg je een pagina met allerhande bestanden die door de personen van dat gedeelte gepost zijn. Nu is mijn probleem een beetje dat je die bestanden gewoon -met de juiste url- ook kan downloaden en bekijken, ookal ben je geen lid van een van de drie groepen en dat is wat ik denk te kunnen voorkomen met .htaccess (mss in combinatie met dat idee van het "members" deel, wat in php gedaan is)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2005 22:19 

Gebruikers-avatar

hopla schreef:
Mss kunnen we hier eens een gezamenlijk php probleem zoeken, een applicatie die veel mensen zouden willen maken of zo. En dan proberen we die samen op te lossen op de activiteit voor webmasters? Waarschijnlijk lieftst iets met php en mysql, niet te moeilijk zodat we het kunnen maken in +- 2 uur en zodat iedereen kan volgen.
Voorwaarde is dan wel dat we volledig vanaf nul beginnen die avond en dat er niemand is die al 'voorbereidend' werk gedaan heeft anders zijn de beginners niet mee.
We zouden dan de avond zelf 1 iemand kunnen aanstellen om dat een beetje te coördineren en dan laat je de mensen maar ideeën spuien en vragen stellen.
Ik dacht aan een gastenboek of een inschrijvings formulier of zo... Kan zelfs interessant zijn voor de mensen die zo'n dingen in no-time maken, er zullen altijd wel niet iets andere/betere methoden zijn.

En een lanparty zie ik ook wel zitten, maar dan liefts oudere spellen zoals HL1, TFC, Q3, oude race games, Age of Empires,... want mijne laptop heeft geen zo'n goeie GPU :)

da's een kei goei idee !
want dan kunnen we ook is zien hoe de anderen programmeren, nieuwe (betere) php functies leren enzo... 8) (bv ik haal data altijd uit mysql met mysql_fetch_array, maar zijn er geen betere/snellere functies om speciale data (individuele cellen enzo) uit de database te halen? ik zeg maar wat ...

edit: oei dat was al gezegd... ik was te enthousiast na de eerste alinea :)

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur