Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 18 Nov 2024 17:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2005 14:10 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

sn1204 schreef:
dat is idd de bedoeling

Hoe je zoiets moet doen, kan je nalezen op de My-site (onder Support & Help > .htaccess > Directory beveiligen).

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2005 9:45 

Gebruikers-avatar

Dat heb ik gedaan, maar ik snap het niet helemaal, er wordt iets gezegd van een bepaald programma om die bestanden aan te maken zoals vi of ...
Kan er mij dan ook iemand een beetje uitleg en zo'n programma bezorgen??

Bedankt

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2005 11:27 

Gebruikers-avatar

sn1204 schreef:
Dat heb ik gedaan, maar ik snap het niet helemaal, er wordt iets gezegd van een bepaald programma om die bestanden aan te maken zoals vi of ...

Bedankt

Je kan vim downloaden op http://www.vim.org maar je kan misschien beter even notepad gebruiken. Want vi zal je waarschijnlijk afschrikken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2005 17:11 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

sn0857 schreef:
sn1204 schreef:

Bedankt

Je kan vim downloaden op http://www.vim.org maar je kan misschien beter even notepad gebruiken. Want vi zal je waarschijnlijk afschrikken.

Een .htaccess-bestand kan je gewoon met notepad maken. Om het op te slaan, zet je quotes (") voor en na je naam, dus: ".htaccess" (als je dat niet doet, zal Windows je zeggen dat hij geen bestand kan opslaan met alleen maar een extensie).

Voor toegang tot de shell gebruik je van op een Windows-computer het programma Putty.

To

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2005 21:05 

Gebruikers-avatar

Zal de programmas zeker proberen, maar mss toch beter met notepad.. Mss iets gemakkelijker voor mij, maar allesinds bedankt.

Kan er iemand mij mss nog wat uitleg geven over hoe de .htaccess dan werkt? Wordt dat actief op het moment dat de user een bepaalde directory opendoet, of kun je het gewoon aan een link koppelen?

De bedoeling is dus dat er ingelogd wordt op een bepaald deel van de site en dat dit deel niet bekeken kan worden via een url die je gewoon intypt.
Hoe doe je dit dan? Gewoon het .htaccess-bestand in die directory plaatsen samen met .htpasw e.d.? Of buiten de public_html folder? Of is het ingewikkelder?

Mss gemakkelijker als iemand van jullie even tijd heeft om dit allemaal uitleggen via bvb msn... spilie_87@hotmail.com

Kan er mss ook iemand van jullie eens gaan kijken op het "Forum.."-onderwerp.. heb daar ook nog een beetje hulp nodig :)

Bedankt,
Matthias

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2005 0:09 

Gebruikers-avatar

ge moet 2 bestanden aanmaken:

- het eerste .htaccess (sic) met inhoud
Code:
AuthUserFile /scoutnet.be/users/uw_groep/.htpasswd
AuthName "Jef's Protected Area"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require user jef bob
</Limit>

Dit bestand zet je in elke map die je wilt beveiligen. Bv in de map "geheim" of zo. De users "jef" en "bob" krijgen nu toegang tot deze sectie.

- Daarnaast maak je een tweede bestandje aan waarin je de gebruikersnaam "jef" en "bob" koppelt aan een (encrypted) paswoord. Dit bestand zet je inderdaad best buiten uw /public_html/ en noem je .htpasswd
Dat ziet er ongeveer zo uit:
Code:
jef:kzV3QDGeVacdc
bob:K8MJbDna/jpGU

Kladblok is het handigste om te gebruiken om deze bestandjes aan te maken als ge niet vertrouwt zijt met Shell en die Putty-dinges (vind ik toch...).
Let ook, voordat je .htaccess kunt gebruken, dient dit geconfigureerd te worden. Ik weet ook niet hoe juist, het beste is dat je hiervoor contact opneemt met 'support'.

Je kan ook met groepen gebruikers werken e.d., meer info vind je daarover op my.scoutnet.be --> support & help

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur