Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 18 Nov 2024 3:47

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: outlook
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2003 7:51 

Gebruikers-avatar

Hoi mede-scoutnetters, <BR> <BR> <BR>ik wilde eventjes jullie raad vragen over het volgende... <BR> <BR>Met de nieuwe website van onze scoutsgroep wil ik een nieuwsbrief/mailinglijst aanleggen, waardoor gebruikers van de site zich kunnen registreren. <BR> <BR>Maar, ik zou graag wat meer gegevens van hen kunnen verkrijgen. Zo zou ik dus een formulier willen aanmaken dat ze kunnen invullen en dat dan rechtstreeks gestuurd wordt naar de "mailploeg". De ploeg die bij ons de emaillijsten aanmaakt. <BR> <BR>Mijn vraag: is er een mogelijkheid om dit te integreren met Microsoft Oultook/outlook express, zodat het formulier automatisch wordt ingevuld in de adressenboek?? <BR> <BR>Bedoeling is dus om een gelijkaardig systeem te krijgen zoals plaxo (zie: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.plaxo.com" TARGET="_blank">Plaxo</A><!-- BBCode End -->) <BR>Plaxo is een kleine gratis addon voor outlook of express die een mail stuurt naar al je contacten en hen vraagt hun gegevens te updaten. Ze gaan dan naar een plaxo-update-pagina en vullen hun gegevens in. Als gebruiker kan ik dan elke dag synchroniseren met de plaxo-server en worden mijn gegevens AUTOMATISCH in mijn adressenboek van outlook/express ingeladen. <BR> <BR>Een supergemakkelijk ding om grote mailinglijsten en gegevens van ouders van de scouts te kunnen blijven updaten, zonder al te veel moeite. Vandaar mijn vraag of dit op de een of andere manier rechtstreeks aan postnuke zou gekoppeld kunnen worden, zodat de mensen die inschrijven rechstreeks in de adressenboek komen te staan, zodat ze op hun beurt een plaxo mailtje kunnen toegestuurd krijgen (een half jaar later bvb. voor een update)... <BR> <BR>Iemand een paar ideetjes? Een ander concept? Alle suggesties zijn welkom? <BR> <BR>Bedankt! <BR> <BR>Geestdriftige Spreeuw <BR>

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2003 15:17 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Hallo Sfinx, <BR> <BR>Ik kan je niet direct verder helpen, maar wil je wel vertellen hoe het ongeveer bij ons in zijn werk zal gaan (in onze nieuwe website die vanaf 21 september on-line moet zijn): <BR> <BR>> Leden, ouders, sympathisanten surfen naar onze website en klikken door naar de pagina voor mailinglists <BR>> Daar kunnen ze een formulier invullen (naam, voornaam, e-mailadres, selectie van op welke mailinglisten ze willen staan). Deze gegevens worden in een databaste gestopt en er wordt een bevestigingsmail naar de persoon gestuurd. Hij/zij bevestigt zijn inschrijving door te klikken naar een pagina waarop een registratiecode (wordt met de mail meegestuurd) en een vrij te kiezen wachtwoord moet worden ingevuld. <BR>> Vanaf dan kan de persoon steeds zijn gegevens opvragen en bewerken via de site, of zijn/haar gegevens verwijderen uit de tabel. Het wachtwoord kan ook per mail opgevraagd worden. <BR>> Leiding heeft via het leidingsgedeelte toegang tot de mailingslists en kan vanop de leidingssite mails sturen naar bepaalde lists. Het webteam kan een on-line overzicht opvragen van alle lists en eventueel gegevens aanpassen/verwijderen. <BR> <BR>Het lijkt misschien wat ingewikkeld, maar het is best eenvoudig en op die manier ben je zeker (1) dat er altijd een geldig e-mailadres wordt gebruikt (validatie door bevestigingscode) en (2) dat de gegevens min of meer up to date blijven (ze kunnen het zelf aanpassen). <BR> <BR>Je ziet maar! <BR>Groeten, <BR> <BR>To

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2003 15:25 

Gebruikers-avatar

To, <BR> <BR>bedankt voor je reactie... <BR> <BR>lijkt me mooi systeem...maar ik zou nog een stapje verder willen gaan en een systeem zoeken om die informatie uit de database te kunnen dumpen, zodat ik ze offline ter beschikking heb IN mijn outlook adressenboek. <BR> <BR>Alhoewel dat jou systeem misschien wel een veel gemakkelijker oplossing is. Zelf gebouwd of gebruik je een mailingmodule voor je site?? <BR> <BR>Kom je naar HO2003? <BR> <BR>succes met je site! <BR> <BR>sfinx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2003 15:54 

Gebruikers-avatar

Nog iemand een paar ideetjes???

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2003 18:03 

Gebruikers-avatar

Echt niemand nog een paar ideetjes?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2003 16:21 

Gebruikers-avatar

we (= scouts bovenlo) zijn ook aan een dergelijk iets aan het werken. <BR> <BR>je kan emailcontacten via een tab-delimited file binnen halen in Outlook als ik me niet vergis. En een tab-delimited file aanmaken kan je automatisch laten gebeuren via een scriptje dat je database overloopt (kan zelfs rechtstreeks in phpmyadmin). Enige probleem is dat je geen files kon(kan) aanmaken op de server vanuit een http connectie. oplossing: print (echo) de gegevens naar het scherm en kopieer ze in een notepad file op je pc ... <BR> <BR>Sorry dat dit antwoord wat op zich liet wachten, maar owv een trage telefoonlijn zit ik niet al te veel in deze ´regionen´ <BR> <BR> <BR>groetjes en veel succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2003 10:22 

Gebruikers-avatar

super! Dat was het antwoord dat ik aan het zoeken was! Kga het zo snel mogelijk proberen! Dus als ik het goed versta is er een ingebouwde functie in phpmyadmin die een tab-delimited-file kan afbeelden?? <BR> <BR>Werkt het bij jullie perfect? <BR>

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2003 10:27 

Gebruikers-avatar

by the way --> fantastische site hebben jullie!!

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur