Ik gebruik voor alle mail-werk via de site volgend stukje hoofding:
Code:
$hoofd = "From: $afzender<$email_afzender>\n";
$hoofd .= "To: $ontvanger<$email_ontvanger>\n";
$hoofd .= "Reply-To: $afzender<$email_afzender>\n";
$hoofd .= "MIME-Version: 1.0\n";
$hoofd .= "Content-Type: multipart/alternative;\n";
$hoofd .= " boundary=\"----=_NextPart_000_0028_01C39807.7E77A870\"\n";
$hoofd .= "X-Sender: $afzender<$email_afzender>\n";
$hoofd .= "X-Mailer: PHP4\n";
$hoofd .= "X-Priority: 3\n";
$hoofd .= "Return-Path: <$email_afzender>\n";
$hoofd .= "Errors-To: <$email_afzender>\n";
$hoofd .= "This is a multi-part message in MIME format.\n";
$hoofd .= "------=MIME_BOUNDRY_main_message \n";
$hoofd .= "Content-Type: multipart/alternative; \n";
$hoofd .= "------=_NextPart_000_0028_01C39807.7E77A870\n";
Dat geeft volgend resultaat:
> Alle mails worden verzonden en komen altijd aan bij Hotmail, Yucom/Tiscali (!), Skynet/Belgacom,... enfin voor zover ik weet bij iedereen eigenlijk.
> De mail wordt wel steeds twee keer naar dezelfde persoon gestuurd. Ik bedoel: bij "Aan:" of "To:" zal je twee keer het e-mailadres
$email_ontvanger zien staan. Dat komt waarschijnlijk omdat ik er ook twee keer naar refereer: één keer in bovenstaande hoofding, en één keer bij het oproepen van het eigenlijke mail-statement, wat verderop in de code:
Code:
mail("$ontvanger<$email_ontvanger>", $onderwerp, $body, $hoofd);
Als ik het weglaat in de hoofding, krijg ik wel problemen, dus laat ik het maar "twee keer" versturen. Maar da's eigenlijk niet zo'n probleem, want mailservers sturen de mail automatisch toch maar één keer naar de juiste persoon door. (iemand een suggestie hoe het beter kan?)
> Mails die niet kunnen afgeleverd worden, worden soms teruggestuurd naar het mailadres achter
$email_afzender, maar soms ook niet. Ik ben ook nog op zoek naar hoe je dat moet regelen, zodat alle errrors/auto-replyen bij de afzender terechtkomen ipv bij Scoutnet. Iemand een idee?
Voor de rest werkt het prima. Het script dat ik heb geschreven maakt ook automatisch een plain-text- en een html-versie van de mail, zodat iedereen tevreden is.
Cya,
To