Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 15 Nov 2024 21:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2004 16:28 

Gebruikers-avatar

Ello,

De laatste dagen zijn er enkele topic's rond tutorials (zie "tutorials" en "HULP gevraagd") geweest. Daarin mocht ik vaststellen dat er eigenlijk een hoop mensen zijn die de mogelijkheden van Scoutnet niet ten volle kunnen benutten of ze niet kennen.

Daarom heb ik dus bij wijze van test (en omdat ik hem deels toch al geschreven had in "tutorials") een tutorial over inloggen op Scoutnet geschreven. De bedoeling is dat het niet bij deze ene tutorial blijft en dat er nog mensen zijn die vol enthousiasme een het schrijven slaan. En zodoende duidelijke (stap-voor-stap) tutorials schrijven over bv. XHTML, CSS, maar ook meer specifieke Scoutnet zaken, zoals subdomeinen, weblogs,...
Ik denk dat ook meer geavanceerde dingen aan bod mogen komen. Weet je bijvoorbeeld het een en het ander over shell-scripting of XML deel het dan gerust met de rest, er zijn waarschijnlijk een hoop dingen waar andere mensen nog nooit van gehoord hebben.

Goed, hier staat hij: http://gisco.be/tutorials/inloggenopscoutnet.html

En natuurlijk is alle commentaar welkom :)

Hopla

Profiel  

Titel: re:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 5:05 

Gebruikers-avatar

het is goed uitgelegd misschien had je nog kort even kunnen uitleggen hoe het zat met het afschermen van mappen en hoe je gebruikers kon aanmaken. Dit is handig voor de beginnende webmasters die al snel (en wss ook tijdelijk) een beveiligd leidings gedeelte kunnen aanmaken

sterk bezig!!

stevige linker

Bram

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2005 21:55 

Gebruikers-avatar

Hoi! Bedankt om dit topic nog eens boven te halen, zo heb ik ondertussen mijn eigen tutorial nog eens nagelezen en gezien dat ik hier en daar wat url's moet aanpassen :) (kunnen de admins de versie op de my-site vervangen door de aangepaste versie?)

Ik zal proberen eens tijd (en goesting ;) te krijgen om een tutorial over het afschermen van mappen te maken. Maar ondertussen gaat dat niet meer via shell-access maar via de mysite als ik de laatste wijziging ivm .htaccess allemaal goed begrepen heb. Enfin, des te meer reden voor een tutorial natuurlijk :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Sep 2005 2:28 

Gebruikers-avatar

laat maar weten wanneer je de goesting en de tijd hebt teruggevonden!

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur