Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 20 Nov 2024 11:20

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 4:09 

Gebruikers-avatar

:idea: Aansluitend bij mijn vorige post: :arrow: op zoek naar...
----------------------------
Blijkbaar gaat de jeugdwerksitevanhetjaarwedstrijd binnenkort weer van start. (vergeet jullie niet in te schrijven als je kans wil maken op een jaar roem en faam :D )
Maar aangezien zo'n wedstrijd enkel rekening houdt met het aantal clicks (= stemmen) dat een bepaalde site krijgt en niet met de achterliggende code, laat staan de inhoud, ben ik het niet helemaal eens met de uitkomst. :?
scoutsboekhoute dit is nu helemaal geen commentaar naar jullie toe, best een knappe site, maar er staan een paar sites in die top 25 die daar mijns inziens helemaal niet thuis horen.

En nu wou ik eens horen naar wat jullie, webmasters, zelf de beste jeugdsite vinden. Scouts, Chiro, KSA-KSJ-SKJ, Belgisch, Nederlands, ... dat maakt me allemaal niks uit, zolang je er ook maar bijverteld waarom! Wat maakt die ene site beter als al de rest in jou ogen?

Ik ben ervan overtuigd dat dit een interessante en leerrijke topic kan worden op 2 voorwaarden:
    :!: Dat dit niet een prijs/spam-je-eigen-site-de-hemel-in-topic wordt
    :!: Dat je wat (opbouwende)commentaar kan slikken

"Leeft wat ge preekt" zei de bomma altijd dus zullen we zelf maar eens het goede voorbeeld geven.

Ik vond zelf bv dat de sn1029' zen site veel hoger had mogen ranken in de wedstrijd van vorig jaar gezien de andere entries. Maar ik zal er meteen iets aan toevoegen. Hoewel ik het een hele knappe (slick en smooth zijn de juiste woorden hier) site vindt, vindt ik het niet echt een scoutssite, niet echt naar kinderen gericht (misschien was dat ook helemaal niet de bedoeling, dat laat ik in het midden), te weinig kleurgebruik.

scoutsedegem.be vindt ik persoonlijk bv een erg knappe site (ook hun vorige layout vondt ik al erg geslaagd). Gebruiksvriendelijk en erg kleurrijk, ook zeer frisse kleuren. Misschien net iets teveel nadruk op de fotos, zou daar zelf eerder de aankomende vergaderingen voor elke tak geplaatst hebben.

Dus smijt het in de groep! :wink: Wat is volgens jou de meest bangelijk knappe site gericht naar kinderen/jongeren. en vergeet vooral niet te vertellen waarom!!
Ik ben benieuwd 8)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 9:36 

Gebruikers-avatar

Als ik de top 25 van Jeugdwerknet bekijk, dan vind ik toch dat de top 3 daar ook thuis hoort (de site van Knokke de Tokke wilt hij wel niet openen voor één of andere duistere reden). Over de volgorde van de top 3 kan je natuurlijk discussiëren... Tenslotte is "schoonheid" subjectief

Ik zeg dit niet om te slijmen omdat deze personen ook op dit forum actief zijn. Objectief gezien horen deze sites gewoon bij de top scoutssites. Betere heb ik nog niet gevonden (maar zullen er allicht wel zijn).

Waarom ? Mooie lay-out, functioneel en doorzichtig. Lay-out vind ik ook niet het meest belangrijke van een scoutssite. Een heel mooie lay-out komt heel vaak ten slechte van de inhoud en functionaliteit. Al moet bv op scoutsboekhoute nogal veel 'doorklikken'. Om de activiteiten van de kapoenen bijvoorbeeld te weten te komen, moet je 3 keer keer doorklikken. Niet zo handig voor mensen met een trage internetverbinding (waaronder mezelf :oops: ).

Bovendien vind je er vééél informatie in terug. Altijd leuk om tijdens het surfen allerlei nieuwigheden tegen te komen (waarom geven scouts elkaar de linkerhand ? --> scousboekhoute).

Tot wie moet je je site richten? Het ideale is natuurlijk een mix te vinden. Wij hebben echt al nieuwe leden bijgekregen via de site (raar maar waar), dus enkel tot de leden richten is wat weinig (en tot welke leden dan ? Kapoenen ? welpen? jonggivers? givers ? ).

Als afsluiter, zijn dit nu dé ideale scoutssites ? Moeilijk om te zeggen. Gelijk wie op vrijwillge basis zoveel tijd in een site voor een soutsgroep wilt steken, verdient om een pluim. Het resutaat is dan van minder belang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2005 22:02 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Jay schreef:
Maar aangezien zo'n wedstrijd enkel rekening houdt met het aantal clicks (= stemmen) dat een bepaalde site krijgt en niet met de achterliggende code, laat staan de inhoud, ben ik het niet helemaal eens met de uitkomst. :?

Even - objectief - corrigeren: enkel in de eerste ronde tellen stemmen. Die selecteert de eerste 50. Daar worden nog eens 50 andere deelnemers random bijgedaan. Vorig jaar waren er ongeveer 350 deelnemende verenigingen. Zelfs zonder één stem heb je 1 kans op 7 om te kunnen winnen.

In de volgende ronde wordt door Jeudgwerknet van deze longlist een shortlist met 25 overblijvers gemaakt. Een groep jeugdwerkers van overal (verschillende jeugdwerkorganisaties, al dan niet met kennis van zaken) kiest de volgorde door een persoonlijke top samen te stellen uit deze lijst.

Zomboolio schreef:
Ik zeg dit niet om te slijmen omdat deze personen ook op dit forum actief zijn. Objectief gezien horen deze sites gewoon bij de top scoutssites. Betere heb ik nog niet gevonden (maar zullen er allicht wel zijn).

Fijn om te horen dat je onze site goed vind, maar zelf ben ik ook wel verschoten van de volgorde. Vlak voor de prijsuitreiking schatten we onszelf ergens tussen de 10 en 20ste plaats, terwijl ook wij sites als scoutswindeke veel hoger hadden willen zien staan. Ach, het is misschien niet eens mogelijk om dé top te maken, want inderdaad, objectief blijven is quasi onmogelijk.

Als jullie positieve of negatieve commentaar hebben bij onze stek, wil ik die graag horen, maar daarvoor open ik binnenkort wel 's een topic bij Sitecheck.

Oh ja, er bestaan nog een pak goeie sites. http://www.60ste.be mag best vernoemd worden. Misschien voeg ik later nog wel een post toe aan dit topic, maar nu een beetje te moe voor zoveel werk...

Nog één ding wil ik meegeven. Onze site is het resultaat van niks anders dan amateurisme. Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste website maakte, kende ik niks van sites of codering. Maar al doende leer je. Willen prutsen, proberen, mislukken en leren is alles wat je er voor over moet hebben. En een beetje tijd natuurlijk :wink: . Ik wil maar zeggen: een site als de onze kan iedereen maken. Je hoeft er geen enkele cursus voor te leren of diploma voor te halen (trouwens, tot voor dit jaar studeerde ik voor iets wat niks met informatica te maken heeft). Al doende leren is de boodschap! (én dit forum volgen :P )

To

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur