To schreef:
Zomboolio schreef:
Wij graven nen put, houten koffer erin en hupla, we hebben ne frigo!
Voor we tot salonscouts of chiromieten worden aangemeten: normaal gaan we ook zonder frigo's of andere elektrische toestellen op (tenten)kamp hoor. In de plaats daarvan graven ook wij een put met een plastic folie erin die dan dienst doet als frigo. Maar dit jaar zullen we met veel zijn (200 à 250 personen) en de ervaring leert ons dat geopende pakken kaas of andere verse voedingswaren heel snel slecht zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een voedselvergiftiging op kamp gebeurd... Bovendien willen we vermijden dat Kapoenen 's nachts hun slaapzak onderpissen omdat ze niet naar de HUDO durven gaan
.
De frigo op gas lijkt me zeker het onderzoeken waard. Iemand tips voor veilige verlichting in/rond/naar de HUDO's zonder elektriciteit?
To
Voor alle duidelijkheid, ik wil u niet verslijten voor chirojanet, laat staan voor klj-wussie (om het nog eens met een lekker ouderwets woord te zeggen). 't Was niet meer dan een ludieke opmerking dat er toch nog zo'n scouts bestaan. Natuurlijk, vanaf je met een grote groep op tentenkamp gaat, ben je bijna verplicht een generator of iets soortegelijks op kamp mee te nemen, tenzij je wilt dat halfweg kamp iedereen met de platte kak zit. Zolang generatoren niet gebruikt worden om luide beats door de bossen te schallen of om overdreven gsm-gebruik op kamp te stimuleren, heb ik weinig morele bezwaren (al hou ik wel meer van 'back to the roots' - kampen) .
Maar goed dit geheel terzijde...
(Om toch nog even te kakken op de Chiro, enkele jaren geleden gezien op een Chiro-kamp: de leiding/fouriers reden rond op een quad
)